Al lezend door dit draadje kom ik er achter dat de horloges die ik niet/nauwelijks meer draag eigenlijk een ander baasje verdienen.
Maar verzamelaar die ik ben kan ik er niet toe komen om al iets weg te willen doen.
Misschien iets om over na te denken maar of dat helpt?
Phoe, praktisch elk horloge draag ik die ik gekocht heb om te dragen.
Huh, heb ik dan ook horloges gekocht die ik niet heb gekocht om te dragen? Yep, maar ik vertel niet waarom, want dan worden er een paar boos >X;)
Verder heb ik nog een horloge van m’n opa, die ik niet draag. Omdat ie 1 niet loopt, 2 er geen bandje omheen zit (en er uberhaupt niet makkelijk een bandje omheen kan), 3 het horloge veel te klein is voor tegenwoordig, en 4 het is een erfstuk (daar ben ik super zuinig op!).
Daarnaast moet ik bekennen dat ik horloges heb die helaas weinig draagtijd krijgen. Ze zijn meer een stukje herinnering geworden. Weet je wat! Ik ga er gewoon elke dag weer eentje dragen! Thx voor deze post zeggen m’n klokjes 
Het komt niet vaak voor, maar ik heb een paar maanden terug een Meistersinger Perigraph gekocht en die ligt maar te liggen. Had ik me toch een beetje op verkeken. Dus die gaat maar weer de verkoop in 
deze aankoop was het horloge dat me weer horlogegek gemaakt heeft; vreemd genoeg draag ik het nooit meer, ik wil blijkbaar toch graag wat beweging zien als ik naar mijn klok kijk. Ik heb 'm al een paar keer te koop gezet maar telkens weer teruggetrokken en ook besloten dat ik m niet weg doe. In ieder geval, deze draag ik dus eigenlijk nooit meer…
gr.Joep

Horloges zijn er om gedragen te worden. Ik draag al mijn horloges (niet tegelijkertijd…) en heb er geen een die in een kistje ligt om bewaard te worden. Dan ga ik wel schilderijen verzamelen;)
Eigenlijk draag ik ook alle horloges wel eens. De ene vaker dan de ander. Soms duurt het maanden voor een bepaald model weer gedragen “moet” worden. Het is een soort gevoel. Ineens denk ik dan: "Die ga ik morgen dragen"
Al zijn er wel een paar die zo langzamerhand minder mooi vind. Je smaak kan ook veranderen met het voortschrijden der tijd. Verkopen is dan misschien het beste, maar dat doe ik dan ook weer niet.
Hans
Als je bang bent om je horloge te dragen, dan moet je 't niet kopen. Want je weet van tevoren al dat je 't om die reden niet gaat dragen.
Ik heb hier ook een stapeltje horloges die ik niet (meer) draag, maar dat heeft niets met angst voor beschadigingen te maken. Die klokjes gaan trouwens beslist vandaag of morgen de deur uit.
De “exclusievere” kregen eerst ook minder draagtijd bij mij. Erg raar, de duurste het minste daglicht gunnen. Inmiddels ben ik om en draag ik waar ik zin in heb en ja, de duurdere dus ook bij de dagelijkse dingen. Heerlijk exclusiviteit om je pols, voldoening als je kijkt!
oh, geweldig topic, ik ga snel naar het verkoopgedeelte, als ik jullie moet geloven komt er een ware uitverkoopgolf aan!

Als je een horloge koopt als belegging kan ik het me voorstellen.
Als je een hele fanatieke verzamelaar bent en horloges tentoonstelt in een vitrine ook.
Maar als je je horloges netjes opbergt in een kast of kluis en ze dus echt geen daglicht zien: zonde. Een auto, die bij veel mensen toch echt duurder is dan hun horloge(collectie), wordt ook blootgesteld aan de buitenlucht - weer of geen weer -. Horloges moet je dragen en laten zien aan anderen.
Twee horloges (Mondaine en Enicar) draag ik op het moment niet. Niet omdat ik bang ben ze beschadigen, maar omdat ze op onderhoud liggen te wachten. Daar kom ik alsmaar niet aan toe.
Mijn duurdere horloges draag ik juist wel. De IWC’s verdelen samen, schat ik, 80% van de draagtijd. Horloges zijn om te dragen!

groet,
Bas
Zonde om ze niet te dragen! Het zijn maar horloges (en mooie !!), geen Picasso’s…
Ik draag al mijn horloges, hoewel ik met sommige wel degelijk zuinig ben - op m’n Moser zou ik niet graag een kras krijgen, maar ik draag 'm wel en hij zal ongetwijfeld een dezer dagen wel een butsje oplopen… Het zij zo. Zonde om dat mooie spul alleen maar bij de bank in de kluis te laten liggen!
Groet
Mark
Ik heb een certina blue ribbon van mijn opa die ik nooit draag.
Ik hou hem gewoon voor de emotionele waarde.
Verder draag ik alles.
Behalve de quartz modellen die zijn dan ook verkocht of weggegeven.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.