Horloges ebay

ik kon het niet laten en heb gisteren een horloge via ebay gekocht een meisterzeit
voor 51 euro ik kan maar niet begrijpen dat de horloges voor die bedragen wisselen van eigenaar.
een tijdje geleden een christ gekocht in duitsland voor 150 euro een mechanich klokje hij doet het perfeckt en ook prachtig gemaakt.
je gaat je onderhand afvragen wat de winstmages zijn op die klokjes ze worden ook in duitsland of in zwitserland gemaakt niet de goedkoopste landen lijkt mij.
maar ja ik ben er weer 1 rijker.
gr magnepan

Ik denk doordat dat komt omdat ze in China worden gemaakt en niet in Zwitserland als ik zo de genoemde merken zie op ebay…

Ik zie bij de onderstaande advertentie wel een prachtverhaal, maar nergens staat dat ze in Zwitserland of Duitsland gemaakt worden…

http://cgi.ebay.nl/MEISTERZEIT-AUTOMATIK-UHR-TAGNACHT-ANZEIGE-VOLLKALENDER_W0QQitemZ330210598762QQihZ014QQcategoryZ15530QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Inderdaad, een van de oudste ebayscams die er zijn. Net doen alsof je een tophorloge voor een habbekrats verkoopt. In wekelijkheid kost het ze inkoop tussen de 10 en 20 euro en maken ze ook op die 5 tientjes hele vette winst.

Maarrrrrr… dat neemt niet weg dat als je het mooie horloges vind, je naar onze maatstaven weinig geld een behoorlijk mechanisch horloge kunt krijgen. Het is niet anders dan Alpha of de Aldihorloges. Alleen dus de presentatie, het zich voordoen een topmerk te zijn, dat is wel anders.

Toch vind ik alpha horloges wel anders. Die draaien er niet omheen. Je weet dat je een chinees uurwerk koopt en ze zijn ook nog eens goedkoper.

Wat Henrik zegt. Het is niet netjes te doen alsof het duits/zwitsers is, terwijl het een chinees plakmerk is.
Op zich heb ik niets tegen chinees, want de kwaliteit hoeft helemaal niet slecht te zijn. Eén van mijn zojuist gekochte alpha’s loopt zelfs mooi binnen chronometer specificaties, -5 seconden in 72 uur.
De ander +40 seconden, maar goed, daar staat ook niet “professional instrument” op :smiley:

Het biedt beginnend verzamelaars met beperkt budget de mogelijkheid een afwisselende collectie mechanische horloges op te bouwen zonder een tweede hypotheek te hoeven nemen.

Groeten,

Martin

Lijkt me inderdaad een chinees plakmerk. Zou me niets verbazen als de kasten en uurwerken gewoon bij alpha vandaan komen gezien de vele overeenkomsten binnen hun aanbod. Is niets mis mee alleen om het dan als premium zwitserse klok in de markt te zetten vind ik wat misleidend. En we weten allemaal waarom productiekosten zo laag zijn in china en dus waarom ze dit soort klokken zo goedkoop kunnen aanbieden.

okay en wat dan nog heren het kan dan uit china komen er kan wel een bepaalde kwaliteitscontrole opzitten een hoop produckten die wij tegenwoordig kopen komen uit de goedkope landen.
kijk maar naar die dure nikes komen ook niet uit america en daar betalen een hoop mensen toch ook grif geld voor.
mijn eigenlijke hobby is muziek dus ik heb een hele mooie intallatie van het merk audio research plus speakers van magnepan 45000 euro komt uit amerika.
er zijn nu merken die uit china komen in de hifi wereld en laat ik 1 ding zeggen die mensen weten waar ze mee bezig zijn. gr magnepan.

Klopt is ook niemand hier de beweert dat het per definitie slechte horloges zijn. Waarschijnlijk heb je er voor dat geld een hele goede koop aan!

Zoals ik al schreef: Maarrrrrr… dat neemt niet weg dat als je het mooie horloges vind, je naar onze maatstaven weinig geld een behoorlijk mechanisch horloge kunt krijgen.

Ik gaf eerder ook al aan dat ik een (chinese) Alpha heb die heel behoorlijk loopt. Als je hier in het forum verleden kijkt, zie je dat er diverse enthousiaste reacties over zijn.

Het enige dat mij, en enkele reageerders met mij, niet aanstaat, is dat sommige merken doen alsof het Duitse danwel Zwitserse kwaliteits merken zijn, terwijl er chinese uurwerken van vaak slechtere kwaliteit in zit. Er zijn diverse chinese uurwerken van beduidend hogere kwaliteit beschikbaar.

Groeten,

Martin