Horloges en designs uit minder bekende landen: een nieuwe Watches & Pencils

Een nieuwe episode waarin ik dit maal inga op horloges uit minder bekende landen. Ze dragen bij aan diversiteit en houden de wereld van designs innovatief. Lees er alles over via onderstaande link:

Fijne maandag iedereen!

Teun

6 likes

Dank je voor het delen.
Leuk ook met de Florijn.
Ga hem vanavond ook weer eens om doen.

1 like

Leuk voor Florijn, maar ik ga toch de zuurpruim uithangen.

Florijn is de zoveelste duiker. Om die te kiezen vind ik tegenvallen. Er zijn volgens mij betere voorbeelden te bedenken die bijdragen aan de diversiteit in het aanbod. Naast het al genoemde Grƶnefeld denk ik aan Van der Klaauw, Pellikaan en Dingemans.

1 like

Toch even een tegen berichtje.

Ik heb nu mijn tweede Florijn, heb altijd spijt gehad dat ik de eerste weer verkocht had.
Gelukkig heb ik er weer een terug kunnen ruilen met onze Jaap.
Je krijgt gewoon veel waar voor je geld.
En zeg nou eens eerlijk hoeveel duikers lijken er niet op mekaar?
Als je dan kan kiezen uit zoveel de zelfde duikers, waarom niet eentje die uit Nederland komt :wink:

En nee ik ben niet verbonden aan het merk :wink:
Maar vindt het wel leuk dat ik een zeer mooie dikke complete duiker heb die ook nog eens betaalbaar is en uit Nederland komt.
Maar dat is mijn mening.

1 like

Zeker, maar neem 'm dan niet als voorbeeld als je het hebt over diversiteit.

De diversiteit gaat niet alleen over de ontwerpen zelf, maar ook de landen waarin ze bedacht worden. Zo voorkom je dat alles te veel gecentraliseerd wordt door een paar grote spelers.

En @nijmege01 heeft wel een punt vwb duikers. Het zijn anno 2016 ook vaak niet meer grote verschillen, maar er zijn wel degelijk ā€˜eigen’ elementen als je gaat kijken naar de details :wink: Je moet ook het prijssegment meenemen in je oordeel. In het prijssegment tot 400 Euro ken ik genoeg andere horloges die stukken minder origineel of zelfs gejat zijn…

Thanks voor je feedback,
Teun

2 likes

Bedankt voor het stukje Teun. Florijn kende ik nog niet.
Ben benieuwd welke Nederlandse merken ik nog meer niet ken (al is dit aantal dankzij HF flink toegenomen :slight_smile:).
De lijn tussen origineel en kopie is soms dun en een regelrechte kopie is natuurlijk ā€œnot doneā€, maar het zit hem soms inderdaad in de details. Is dit bij andere producten, bijvoorbeeld auto’s, niet hetzelfde?

Nou… welke nederlandse merken ken je wel?.. laten we daarmee beginnen… :slight_smile:

afgelopen zomer hebben we een ā€œshowcaseā€ georganiseerd in Grootschermer… met 26! nederlandse horlogemerken… en er waren er nog een aantal niet aanwezig… ga maar na… :slight_smile:

1 like

Haha. Ik kom bij lange na niet aan 26. Uit mijn hoofd:
Fromanteel, Aevig, Florijn, Pellikaan, v/d Gang, Subdelta, Staudt, v/d Klaauw, Groneveld en Eza. Kan natuurlijk nog even googlen :wink:, maar hoor graag welke ik ben vergeten :blush:.

Nou… Aramar, Vondel, Hofstra, Dijkman, Holthinrichs, Ronald Oostwegel, Dumet, Storytelling Watch Society, Leyden, need i go on? :slight_smile:

1 like

Thanks. Weer wat merken om me vanavond in te verdiepen :smile:.

Mooi… dan ga ik intussen de werkplaats weer in…kasten frezen voor een klant… mogelijk nog een nieuw merk in Nederland… dus… worden dat geen Dumet Horloges… maar die komen nog wel… 't prototype heeft aangetoond tegen een stootje te kunnen… :slight_smile:

2 likes

Vanaf morgen start er een pre-order van de nieuwe Leyden bij kickstarter
Ik vind het persoonlijk een heel mooi horloge, en ga de panda bestellen.
Ik weet niet zeker of wat ik doe mag, maar als dit niet mag laat het even weten en dan verwijder ik dit bericht weer.

3 likes