Iets voor de Rolex fanaten en bergbeklimmers
Vind het allemaal niks… dat gedoe om dergelijke horloges heen. Zo ook de Prohunters, Bamfords, etc.
De eerste versie (DSSD) van beide heren was ook niet mijn ding. Inmiddels al wel, als één van de weinige aangepaste rolexen, in waarde gestegen en links en rechts te koop voor ~18k.
Overigens wel weer een mooie site.
wel mooie website!! Doe mij de “klassieke” seadweller maar.
ik heb even je hulp nodig @Fate_Amenable_To_Change
jij als forum wiki moet dit weten.
welk horloge droeg sir Edmund Hillary tijdens zijn befaamde klim naar de top van everest?
smiths of rolex (OP of explorer?)?!?!?!
Ik heb dit topic even in het groene gedeelte geplaatst
jajaja, en een ander artikel beweert iets anders. ik ben benieuwd naar de profetische woorden van fatje
Een ander artikel? Er ligt een Smiths hologe in het Britse horologische museum wat het horloge is wat de goede man om had. Overigens is hier ook nog recentelijk een bezoek gepleegd door een Fratello-man:
Rolex heeft zelf bovenstaande brief aan het horologische tijdschrift van Engeland geschreven waarin Rolex’ Directeur, een heer Winter (what’s in a name?) toegeeft dat het inderdaad een Smiths horloge was om de pols van ome Hillary.
Er is dus al sinds het ter perse gaan van de reclame-campagne rond Rolex, Hillary, en Everest gedonder over het waarheidsgehalte van die claim.
Intussen, ergens in Japan, beklimmen oude knakkers op houten slippertjes al jaren allerlei bergen met een Alpinistje om de pols en een wandelstok in de hand.
Plaats 'm even terug naar het algemene deel, alsjeblieft. Dit topic gaat over Smiths horloges. Uweetwel, die Hillary om had. Grappig genoeg met een Dennison waterdichte kast. Hoe cool is dat?
ik heb begrepen dat Hillary twee horloges om had tijdens de 2e expeditie naar de Everest in 1953: een Rolex 6098 en de Smiths. De Rolex had hij in het kamp gelaten toen hij de tocht naar de top maakte, toen droeg hij alleen de Smiths.
Tenzing Norgay had ook een Rolex 6098 (een exemplaar in goud). Deze droeg hij wel tijdens de beklimming van de top.
Even geen idee waar ik dit zwart op wit kan terugvinden. Ik zal nog even zoeken.
Ok maar dan pas ik de titel van het topic ook even aan.