Vorig jaar heb ik een oproep gedaan voor een cliënt van mij die een stevig horloge nodig had. Ik werk als groepsbegeleider op een observatie en behandelgroep voor kinderen van 10 t/m 18 met een lichte verstandelijke beperking en (bijkomende psychiatrisc) gedragstoornissen.
De kinderen verblijven hier een jaar, meestal langer voor ze worden doorgeplaatst naar een definitive woongroep. De jongen in kwestie heeft oa Adhd en we merken telkens weer dat we vaak niks extras kunnen doen omdat deze doelgroep financieel tussen wal en schip belandt.
Vorig jaar kreeg ik een overweldigende hoeveelheid en heb ik ze uitgedeeld aan 6 a 7 cliënten. En nu hebben we weer een nieuwe lichting cliënten en is mijn hoofdpersoon door zijn voorraad heen.
Heeft u nog een stevig goedwerkend, niet al te groot horloge over dan wil ik hem wel. Liefst analoog en met arabische cijfers.
Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een horloge weggeeft aan een vreemde maar ik ben bekend op 't forum en kan referenties geven. Foto’s van uw horloge om de pols van één van de kinderen is lastig vanwege privacy ed maar zou kunnen.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om kinderen van tien tot achttien jaar die uit huis zijn geplaatst of vastgelopen zijn in een vorige woongroep. Doordat ze niet onder de reguliere GGZ vallen (de Geestelijke GezondheidsZorg) en nog zo jong zijn brengen ze weinig geld mee. Een dagje uit heeft veel voeten in de aarde en vakanties zijn niet aan de orde. Sport en andere buitenhuiselijke hobbies zijn meestal niet mogelijk.
Tja, als je nou zou zeggen: Stuur mij je horloges die je kwijt wilt, zou het wel gaan, maar de eisen die je stelt zijn misschien te hoog…
Doet me denken aan de actie die een meisje eens deed. Ik wil graag een laptop, maar het moet wel precies die en die Macbook zijn, tja…
@ Captain Kirk:
Wat een flauwe en ondoordachte opmerking.
Als je had gelezen waarom hharry’s specificaties zo zijn, dan zou je er
waarschijnlijk (althans: dat hoop ik danmaar) anders over denken.
Au contraire, monsieur. Niet ondoordacht en zeker niet flauw bedoeld. Ik begreep heel goed dát hharry specifiek een zeker soort horloge wil, maar over het algemeen zijn dat geen verzamelaars-horloges en óf gewoon in gebruik bij niet-liefhebbers, of allang verdwenen. Ik zelf had graag een 2 tal horloges opgestuurd, maar ze voldoen beide niet aan de eisen. Ik ben ervan overtuigd, dat er tientallen horloges die hharry anders had kunnen krijgen, nu maar niet gestuurd worden, want “niet geschikt voor de doelgroep”. Als dan hharry teleurgesteld reageert, is dat vanuit zijn kant heel begrijpelijk (hij wil een goede daad doen naar die kinderen, en het is een mooie, onzelfzuchtige daad), maar voor de groep “horlogeliefhebbers” zijn het nu juist nèt niet helemaal het soort horloges wat verzameld wordt, of ze zijn allang weggedaan. Mochten nou die kinderen ook blij zijn, met een grappig kwarts horloge of een misschien minder stevig soort, zouden er mogelijk meer reacties komen.