Beste Horlogeliefhebbers,
Sommige van jullie zullen zich nog wel kunnen herinneren dat ik al enkele keren om horloges heb gevraagd. Ook dit keer mag ik van Henrik weer aan jullie vragen of jullie misschien een horloge over hebben.
Uiteraard niet voor mezelf maar voor de doelgroep waar ik mee werk. Ik werk al sinds jaar en dag bij een Observatie en Behandelkliniek voor kinderen van 10 t/m 18 jaar met een lichte verstandelijke beperking en ernstige gedrag en/of psychiatrische stoornissen.
De meeste kinderen komen uit gezinnen die het niet bepaald breed hebben en ook voor ons is het soms kunst en vliegwerk om de touwtjes aan elkaar te knopen.
Ook zijn de meeste kinderen, onbedoeld of doelbewust destructief van aard zodat er nogal eens wat sneuvelt.
Het leuke is dat ik de vorige keren al een flink aantal kinderen aan een horloge heb mogen helpen. en het was erg handig dat ik een voorraadje had want de tijd vloog soms letterlijk!
Ik zou graag willen vragen of jullie horloges over hebben?
Bedenk wel dat het kinderen zijn dus sommige formaten slaan niet zo aan, zeg maar.
Mijn voorkeur gaat uit naar waterdichte/bestendige horloges die tegen een stootje kunnen. Sommige kinderen hebben liever digitaal en een ander liever analoog.
We hebben een wisselende populatie omdat de kinderen na verloop van tijd ook weer weg gaan maar op dit moment hebben we twee meisjes en vier jongens van 13 t/m 14 jaar.
Ik vraag dit met de nodige bescheidenheid en ik verzeker jullie dat ik er voorzichtig en consientieus mee omga. Ik kan geen foto laten zien van de kinderen ivm privacy maar verder ben ik meer dan bereid om alle informatie te geven die je maar wilt.
Hieronder een column die ik geschreven heb voor het Friesch dagblad. Het geeft een inkijkje in mijn keuken waar in als groepbegeleider mee te maken hebt.
Ik kijk even in de achteruitkijkspiegel naar de achterbank. Het kostte niet eens veel overtuigingskracht om deze drie pubers mee te krijgen voor een stukje rijden.