Horloges gezien van opzij

Als eerste kijk je misschien naar of de wijzerplaat je aanstaat. Maar als je hem eenmaal om de pols hebt, zie je de zijkant ook best vaak. Ik vind mooie lug-lijnen daarom wel fijn, net als een mooi gevormd (plexi) glaasje of een interessante bezel.

Deel hier je mooiste foto’s van de zijkant. [edit: zet er even merk/model van het horloge bij! Net zo makkelijk voor de rest]. Ik zal beginnen met een paar (vind ik) hele mooie, die niet van mezelf zijn (plaatjes van Google). Het gaat om de zijkanten van een Seiko sbdx017, een SLA025, een oude en een nieuwe Speedmaster, een Datejust en een Oris 65 met bronzen bezel. In willekeurige volgorde:

35 likes

Ik kijk niet echt vaak naar mijn horloges van de zijkant :grin:
Maar moet zeggen dat @lasteraar een hele mooie foto had gemaakt van zij DJ laatst van de zijkant!

Opzij genoeg? :grimacing:

14 likes

image

11 likes

Fraai!

Ik vind dat eerlijk gezegd juist de meest belangrijke hoek :sweat_smile:
Het zegt namelijk alles over de kastvorm. Dan bedoel ik overigens wel schuin/diagonaal, niet horizontaal.

27 likes

Opzij…opzij…opzij…

29 likes

Zeer mooie foto,s!,

1 like

Dankjewel! :+1:

Grand Seiko?

1 like

15 likes

12 likes

13 likes

Spb051? Die wou ik zelf al plaatsen als voorbeeld. Zo mooi van de zijkant!

1 like

Bijna! Het is zijn blauwe broer, de 053. Fantastische kast.

1 like


18 likes

7 likes

De zijkant vind ik ook super belangrijk in het ontwerp van een horloge. Best vaak is de zijkant een flinke afknapper in het echt. Die ik nu om heb ben ik tevreden over.

6 likes

‘Baby’ Grand Seiko :wink:
SDGM003.

6 likes

Uhm…sticker zit er nog op :thinking: