Horloges gezien van opzij

Hahah :sweat_smile:

1 like

Planet Ocean

Explorer

1 like

Rolex Oyster Perpetual 39mm.

Zenith Captain Central Seconds

5 likes

5 likes

Schuin van boven :joy:

1 like

Hoe ervaar je de dikte van de kast de LHD?

1 like

afbeelding

Omega Speedmaster X33
R.O.1 Shock System

3 likes

Heb al jaren horloges met dikke kasten dus zie het niet als een probleem.
Vind het wel leuk dat hoe meer ik me verdiep in het horloge dat ik eigenlijk alleen maar positieve dingen lees. Ik vind het een enorm mooi en fijn horloge. Dat matte van titanium en de matte ceramic bezel maakt het een mooi horloge. Een MN bandje, een Uncle Seiko zijn onderweg en een Paratrooper canvas van Diaboliq Straps is in de maak. Denk niet dat ik hem veel ga dragen op de titanium band.

1 like

Goed om te horen man! Lekker volle bak genieten :+1:

1 like

Baltic Aquascaphe Blue Gilt.

2 likes

Er is ook overal een topic voor hè.

8 likes

Een van de facetten waar ik nog het meest trots op ben! :grin:

3 likes

17mm dik :upside_down_face:

2 likes

1 like

Misschien een wat late reactie, maar ja af en toe mis ik wel eens een postje…
Prachtige foto’s! Geniet ik van!

1 like

Je timing is uitstekend, net op het moment dat hier iemand een eerste generatie zwarte Stargate post. :slight_smile: Kan ik weer gaan nadenken over hoe ik dat ding best mis, maar er geen moet kopen omdat ze te groot zijn om te dragen. Voor mij dan.

Maar dank!

2 likes

Ja, 43 mm is voor mij ook wel de max. Heb liever iets van 40 of kleiner. Klein is wel lekker dragen eigenlijk. Bovendien (ik heb net even op Chrono24 gekeken) is zo’n 500 piek voor even een klokkie erbij ook best wel meer dan een slok op een borrel. En voor mij al helemaal niet, ik ben niet zo van de duikerts.

Hoewel ze er van opzij op een foto best wel leuk uitzien natuurlijk. Hieronder een van de weinige duikerts die ik bezit, een Orient Ray II. Maar niet op staal. Bij mij zit er een nylon ‘safety belt style’ bandje op. Lekker zacht.

Staal vind ik niet prettig om te dragen. Behalve op mijn Citzen Cryston Quartz, die ik onlangs van een forumlid heb mogen overnemen, die zit om de een of andere reden best lekker met een stalen band.

![DSCF8512|690x330]

Die Citizen is dan echt een uitzondering in mijn collectie: Op staal. Draag ik normaal nooit, en dan ook nog een Quartz, daar heb ik er ook niet veel van. Maar wel mooi vintage jaren 70. Bijzonderheid: de modificatie met een plexi glaasje i.p.v. de gebruikelijke mineraal die er oorspronkelijk op hoort.

Omdat ik voor het plaatsen van een plexi de originele tussen spanring + de nylon seal moest verwijderen licht het bolle plexi glaasje nu relatief diep in de kast, waardoor het horloge een stuk platter lijkt en de wijzerplaat groter lijkt omdat je de spanring niet meer ziet aan de zijrand. Bij zo’n foto van de zijkant kan je mooi zien hoe dat plexi glaasje er diep in ligt.

(valt niet mee, je horloge van de zijkant fotograferen als ie om je pols zit… )

2 likes