VRaGo
16 november 2023 om 11:06
1
Op verschillende plekken zie ik vergeleken met de Nederlandse prijzen heel voordelige horloges.
Hier een voorbeeld van de Seiko SSC813P1. In Nederland kost dit horloge je 680 euro, in Japan omgerekend en tax free voor 330 euro.
Hier nog wat extra horloges van Seiko met prijs (bij don quijote):
Erg interessant mocht je dus een vakantie naar Japan gepland hebben
14 likes
PLP
16 november 2023 om 11:08
2
VRaGo:
en tax free
Die betaal je dus in Nederland reken daarom op 25% extra. Kan natuurlijk nog interessant zijn om in Japan te shoppen maar het is wel handig om hier rekening mee te houden.
3 likes
VRaGo
16 november 2023 om 11:12
3
Je mag voor maximaal 430 euro importeren, alles daarboven ga je betalen. Dan 21%
3 likes
vakantie naar Japan is gratis, en om onder de vrijstelling uit te komen kies je dan ter plekke een goedkoop horloge?
2 likes
PLP
16 november 2023 om 12:26
5
Als je het zo brengt is het eigenlijk een no-brainer.
3 likes
Inderdaad mooie prijzen! Die Seiko SSK (uiterst links) is omgerekend ongeveer 280 EUR, wat ook een ongeziene prijs is in deze contreien.
VRaGo
16 november 2023 om 12:46
8
Haha nee zeker niet, ik ben voor een Omega gegaan. Was toch al geen goedkope vakantie dus dan ook niet besparen op het horloge
5 likes
Dat gaat over online bestellen, niet over meenemen uit het buitenland.
PLP
16 november 2023 om 12:51
12
Alleen is dat iets wat hier juist beter niet kunnen bespreken.
3 likes
Wist ik niet, dan haal ik het weg.
1 like
Oeps, dat wist ik niet. Ik haal het weg.
fdpg1963:
Mag zelfs niet…
PLP
16 november 2023 om 12:56
18
Ik heb niks gevlagd en zie het bericht nog staan.
De reden dat men niet wil is dat als iemand op Google zoekt HF bovenaan in de zoekresultaten staat.
1 like
Ik heb er een 48 uur ban voor gekregen een tijdje terug. Zou het dus weghalen
4 likes
Zeker. Ik heb het weggehaald; als jij je antwoord als reactie op mijn bericht ook weghaalt is het helemaal weg…
1 like
Wat zijn we mooi afgericht hier inmiddels
4 likes
Maar goed, om kort te gaan, sommige horloges zijn in Japan inderdaad goedkoper dan in Europa. Ik was 2 weken geleden met Grand Seiko in Japan en toen was het me ook opgevallen inderdaad. Niets gekocht overigens.