Horloges goedkoop in Japan

Seiko museum is een aanrader! Ben er twee weken geleden geweest. De catalogus kan je ook oppikken voor 22€.

Ivm de horlogeprijzen: de Yen staat idd erg laag en je hebt het tax free verhaal. Er zijn in Tokyo erg veel tweedehands winkels die een mooi aanbod hebben. Je vindt er heel speciale dingen, maar betaalt er ook voor. Grey market Rolex is er erg duur zoals je zou verwachten. Nu moet ik zeggen dat de tweedehands prijzen op het forum de laatste tijd erg scherp staan, waardoor tweedehands in Tokyo niet altijd interessant was. Ik ben niet naar vintage op zoek gegaan. In die markt kan je nog wel koopjes vinden.

Met dank aan @deuxani die me enkele maanden geleden uitgebreid gebrieft heeft waar ik terecht kon voor interessante tweedehands deals.

4 likes

Inderdaad! Daar heb ik in eentje gekocht :slight_smile:

Goede aanbieding!
Had mijne op Tenerife gekocht daar zijn ze ook standaard een stuk goedkoper

dat is niet zo gek, want de BTW moet je op Schiphol betalen…

1 like

De volgende keer als ik daar ben wil ik echt een Santoku mes met enkel snijvlak kopen.

Ik zit momenteel in China, goedemorgen overigens, iemand die daar ervaring heeft?

Hier in Thailand nog niet echt naar gekeken, had van Perry wel wat adressen gekregen maar zat in Bangkok in een ander gedeelte.
Wel ergens in een winkelcentrum geweest, maar geen Seiko gezien.

Misschien de laatste dag dat we weer in Bangkok zijn even kijken.

Dinner and a show… erg lekker

4 likes

Door de lage Yen is het momenteel best interessant om uit Japan een horloge te importeren. Op onder andere Chrono24 zijn de goedkoopste horloges vrijwel altijd uit Japan. Dus tel er 21% en 25 euro bovenop en je weet of het interessant genoeg is.

Met de btw erbij is het daar nog steeds een stuk goedkoper.

Even een schopje geven aan dit stilgevallen topic.

Binnenkort gaan we op vakantie naar Japan. Eigenlijk wil ik het moment grijpen om meteen daar een klokje te scoren. Dat kan een normale zijn of een JDM modelletje bijvoorbeeld.

Zijn er mensen met ervaring als het gaat om aankopen in Japan en meenemen naar NL?
Je mag maximaal €430 aanschaffen en mee terug nemen. Is dat ex tax of incl bijvoorbeeld?

In Japan hoef je 10% btw niet te betalen als je je paspoort laat zien. Als je dus iets meeneemt waar je meer dan €430 voor hebt betaald moet je btw daarover afdragen.

Thanks.

Dus stel een klokje kost €400 in de winkel, dan reken je €360 (ex tax) af in de winkel en dat is dan ook het uitgangspunt voor de douane, correct?

Ik ben dan ook benieuwd wat je gaat betalen aan invoerrechten wanneer je bijvoorbeeld €450 ipv €430 gaat invoeren.

In alle gevallen niet idioot veel ruimte om een klokje “gratis” mee te nemen.

Ja

21% over het hele bedrag, ook alle andere aangekochte goederen tellen mee in die €430+.

1 like

Check. Dank je voor de reactie.