Horloges grootvader

Drie weken geleden ben ik helaas mijn opa verloren. Zijn horloges heb ik gekregen, een Citizen polshorloge en een Pontiac zakhorloge. Beide quartz, volgens mij niet enorm waardevol, maar voor mij logischerwijs emotioneel waardevoller dan welk horloge dan ook.

De Citizen doet het prima, maar de Pontiac is helaas defect. Ik heb er zelf naar gekeken, maar krijg de behuizing niet open. Wel lijkt het alsof de batterij is gaan lekken, gezien een wittig poeder wat rondom de backcover zit. Hij zou ongeveer 50 jaar oud moeten zijn, het is een cadeau geweest van m’n oma ter ere van hun 12,5 jarig huwelijk.

Het zou mij enorm veel waard zijn dit horloge weer werkend te krijgen, maar helaas kom ik zelf niet verder, en heb ik bij meerdere (fysieke) juweliers de boodschap gekregen dat dit horloge “de moeite niet is om te repareren”.

Is er iemand op dit forum, hopelijk ergens in Zuid-Holland of Brabant, die het leuk vind een blik te werpen op het horloge?

3 likes

Met een beetje geluk kun je nog een donor uurwerkje vinden en heb je zo een relatief eenvoudige reparatie.
Maar dan moet hij inderdaad wel even open om te kijken wat er nu in zit.

1 like

Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met @Tokes, die zelfs het overleden geachte horloge van mijn overgrootvader nog tot leven wist te brengen. Kan hem van harte aanbevelen en hij zit in Brabant

3 likes

kastdeksel.

Kan ook zijn dat de kast van onedel metaal is en niet van rvs en dus is gaan oxideren.

Dat woord zocht ik! Oprecht 5 min over na zitten denken :sweat_smile:

2 likes

Gecondoleerd met het verlies.

Dat bepaal jij wel als eigenaar en opdrachtgever.
Ik snap wat ze bedoelen, maar dat is niet hun keuze.

Succes met het vinden van een goed adres.
Wellicht dat iemand hier op het forum er aan wil beginnen voor jou.
Helaas kan ik jou daar niet bij helpen.

Ik kan je niet helpen, maar gecondoleerd! Zorg dat ze in de collectie blijven, want opa’s horloge is onbetaalbaar :grin: