horloges het nieuwe goud

Vandaag bij 1 vandaag na het 6 uur journaal

Ben benieuwd!

4 likes

Mark van Vlijmen van juweliersketen Schaap en Citroen weet er alles van

PROEST.

7 likes

@SwedishChef, meer leesvoer!

Yw.

Okthxbby.

5 likes

I won’t shoot the messenger. Dank voor het delen.
Alleen ik kan mij wel ergeren aan dit soort berichten. Omdat het kant nog wal raakt. Bijvoorbeeld dat er staat dat ze nooit minder waard worden omdat de productie niet opgevoerd kan worden. Wat een onzin.

6 likes

En ben benieuwd of ze waarschuwen voor fake enz

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Is dit ergens online te zien? Wanneer je dit hebt gemist?

Dat zou wel fijn zijn.

Over het artikel zelf:
Als je naar dit stukje kijkt:

Daarbij komt ook nog de relatieve krapte op de markt. Waren het vroeger de traditionele klanten die een horloge kwamen aanschaffen, nu kan iedereen bij Van Vlijmen terecht. “Van de Oeral tot Alaska”, zegt hij zelf. “Voorheen was de vraag veel kleiner en er worden niet méér horloges geproduceerd.”

Dat klopt toch niet. Deze merken houden expres de productie lager dan de vraag. Want dat is ook juist het idee. Doordat er lastig aan te komen is, gaat de status omhoog. Je wilt iets waar lastig aan te komen is. Deze hele status beleving maakt dat de vintage exemplaren hier op meeliften. Er zijn nog steeds maar heel weinig modellen waar je meer voor het vintage exemplaar betaald dan het nieuwe gelijkwaardige model.

Wat ik nog het schokkendste vind aan dit is dat het nog meer zegt over de dingen waar ik niks vanaf weet en dat zijn er een hoop. Want nu lees je dit en denk je daar klopt niks van. En vervolgens lees je andere zaken waar je weinig vanaf weet en dan neem je het maar aan dat het zo is… you get my point :persevere:

3 likes

Hilarische reportage.

“Vintage horloges zijn hip en gewild […]” met op de achtergrond beelden van de Rikketik. Hahaha. :rofl::joy:

12 likes

Hahaha we zijn dus allemaal alleenstaande mannen. :joy::joy: Keep on dreaming :grin:

6 likes

Jaja. Want “als je een mooi horloge hebt, heb je geen vrouw meer nodig” …aldus de coole dude van AWC. :sunglasses:

1 like

Swaffelen lukt echt alleen met een Friesche staartklok en niet met een Submariner :muscle:

3 likes

Swaffelen met een rolex eromheen is anders wel ff de ultieme swaffel.

Heerlijk… goed plan.

1 like

Rrrrrrroooollllllleeeeeexxxxx!!!

3 likes

Nou ja, daar heeft ie wel een punt, natuurlijk.:wink:

4 likes

Ik heb mijn horloges ook gekocht met het oog als een investering. De waarde van mijn collectie is volgens Chrono24 al gestegen met 28% :+1:

1 like

Doe je het beter dan ikke … :wink:

43

Maar goed, dit staatje gaat alleen over ‘nieuw’ spul en ik koop geen nieuwe horloges om winst op te maken, die koop ik om te dragen. Overigens @Chillekasper, het enige goede aan de 1Vandaag commercial ûh reportage was dat het niet alleen over Rolex ging. Zelfs Jasper liet een Omega zien. Ik hoor je denken, “Nou ja zeg …zijn die ook geld waard?” Ja heus!

1 like

2 likes

Zucht………daar gaan we weer.
En nee, ik wil er geen meer.

Hoop niet dat jij je pierewiet in een horloge probeert te parkeren anders…