Hoi allemaal,
(Valt dit onder modemburner?)
vandaag weer geland na een mooie vakantie in Azië. terwijl mijn vriendin aan het winkelen was ben ik zo eens langs de horlogewinkels gestruind om al het moois te aanschouwen.
De trip begon in Singapore waar je in de malls je ogen uitkijkt!
In the Hour Glass hebben ze de volgende merken in de bakken liggen:
Omega, Rolex, Sinn, Glycine, Tag Heuer, Richard Mille, Ullysse Nardin, Hublot, Patek Philippe, Breguet. Het winkel personeel is heel aardig, maar van een camera open en bloot worden ze erg zenuwachtig helaas. Overigens zit the Hour Glass in door heel Azië met overal een ander assortiment.
Bij de etalage van Sincere Fine Watches heb ik wat foto’s genomen, helaas van niet al te beste kwaliteit.
Ik hoop dat ik niemand beledig, maar dit valt toch een beetje te veel op naar mijn neming, maar de Aziaten zijn er gek op.
In Singapore heb ik bij een AD een prototype van de Back in Time om de pols gehad, het echte exemplaar was mooi ingepakt voor de klant die hem 6 mnd geleden bestelde. Het prototype week niet veel af behalve het gewicht.
Ik vond het nog best gaan om mijn polsen met een schamele 16,5 cm omtrek.
Volgende tussenstop was Bali, daar valt op “echt” horlogegebied niets te beleven. Zelfs (of juist) op de luchthaven valt er vanalles te beleven op replica vlak.
In Kuala Lumpur heb ik mijn ogen uitgekeken. Naast diverse fillialen van The hour Glass en Sincere Watches bevat Starhill Gallery in Kuala Lumpur een heel rijtje brand stores. Dit alles werd mooi bewaakt door een ietwat Shabby uitziende man met een shotgun.
Niet dat ik een fan ben, maar zie vooral de volgende foto.
Tja, als Geroge het zegt…
Dit is de 4de die ik in 2 weken zag…
Dit merk staat ook vaak op de achterkant van de tijdschriften in Azië kom je dit vaak tegen, iemand ooit van gehoord?
Al dat moois moet ook goed bewaard worden…
Dat was een kort overzichtje van de trip naar Azië op horloge gebied dan.
Groeten Daan