Horloges in Azië (incl foto's Back in Time)

Hoi allemaal,

(Valt dit onder modemburner?)

vandaag weer geland na een mooie vakantie in Azië. terwijl mijn vriendin aan het winkelen was ben ik zo eens langs de horlogewinkels gestruind om al het moois te aanschouwen.

De trip begon in Singapore waar je in de malls je ogen uitkijkt!

In the Hour Glass hebben ze de volgende merken in de bakken liggen:
Omega, Rolex, Sinn, Glycine, Tag Heuer, Richard Mille, Ullysse Nardin, Hublot, Patek Philippe, Breguet. Het winkel personeel is heel aardig, maar van een camera open en bloot worden ze erg zenuwachtig helaas. Overigens zit the Hour Glass in door heel Azië met overal een ander assortiment.

Bij de etalage van Sincere Fine Watches heb ik wat foto’s genomen, helaas van niet al te beste kwaliteit.

Ik hoop dat ik niemand beledig, maar dit valt toch een beetje te veel op naar mijn neming, maar de Aziaten zijn er gek op.

In Singapore heb ik bij een AD een prototype van de Back in Time om de pols gehad, het echte exemplaar was mooi ingepakt voor de klant die hem 6 mnd geleden bestelde. Het prototype week niet veel af behalve het gewicht.

Ik vond het nog best gaan om mijn polsen met een schamele 16,5 cm omtrek.

Volgende tussenstop was Bali, daar valt op “echt” horlogegebied niets te beleven. Zelfs (of juist) op de luchthaven valt er vanalles te beleven op replica vlak.

In Kuala Lumpur heb ik mijn ogen uitgekeken. Naast diverse fillialen van The hour Glass en Sincere Watches bevat Starhill Gallery in Kuala Lumpur een heel rijtje brand stores. Dit alles werd mooi bewaakt door een ietwat Shabby uitziende man met een shotgun.

Niet dat ik een fan ben, maar zie vooral de volgende foto.

Tja, als Geroge het zegt…

Dit is de 4de die ik in 2 weken zag…

Dit merk staat ook vaak op de achterkant van de tijdschriften in Azië kom je dit vaak tegen, iemand ooit van gehoord?

Al dat moois moet ook goed bewaard worden…

Dat was een kort overzichtje van de trip naar Azië op horloge gebied dan.

Groeten Daan

Toch leuke foto’s, je krijgt een goed beeld wat er zoal te krijgen is.

Hoe vond je de band van de Azimuth in het echt, ik heb net, voor ik je foto’s zag de limited besteld :slight_smile:

Ik moet zeggen dat ik positief verrast was door de Back in Time. Hij voelt lekker stevig aan en het design vond ik al mooi. Ik heb alleen gestemd op een ander model, dus ben nog wel erg aan het twijfelen of ik er nu voor moet gaan.

Groeten

Leuk om deze foto’s te zien. De AP Royal Oak is mijn favoriet van het rijtje.

gave shops, leuk om te zien.

DaanL Schreef:

Ik moet zeggen dat ik positief verrast was door de
Back in Time. Hij voelt lekker stevig aan en het
design vond ik al mooi. Ik heb alleen gestemd op
een ander model, dus ben nog wel erg aan het
twijfelen of ik er nu voor moet gaan.

Groeten

Ik had ook een ander model, namelijk de zwarte, maar ja, hij blijft bijzonder…

Leuk topic (tu)

Wel erg opvallend hoe dat “bling” daar in trek is ::o

ziet er uit als of je het naar je zin hebt gehad (tu)

maar ik ben benieuwd naar je bevindingen van de azimuth !!

jij hebt hem samen met hendrik in het echie gezien, dat vraagt om een review !!!

Ik val met name op de klokken met de afkortingen :wink:

Leuke reportage! Bedankt voor het delen!
Er zitten een paar prachtige horloges tussen zeg :slight_smile:
Die blauw/oranje Ingenieur spreekt me steeds meer aan (en de prijs meer tegen).

Wat typisch dat ze de horloges daar allemaal in het plastic laten zitten. De Back in Time is in het echt natuurlijk nog veel mooier :slight_smile: en ik zie bevestigd dat het weglaten van de datum en geen seconde een goede zaak is. Imho tenminste.

Dat was een vette reis!

Maareh, volgens mij moest dit keer je vriendin jou van de virtines sleuren ipv andersom :wink:

Bedankt voor het delen!

Geroge… die spelfouten in Azie blijven grappig… :smiley:
Zo heeft een vriend een DVD van de Loin King. Puur voor de titel.

marnix_moed Schreef:

Dat was een vette reis!

Maareh, volgens mij moest dit keer je vriendin jou
van de virtines sleuren ipv andersom :wink:

Bedankt voor het delen!

Geroge… die spelfouten in Azie blijven
grappig… :smiley:
Zo heeft een vriend een DVD van de Loin King. Puur
voor de titel.

Haha fantastisch die titel. :smiley:

Ik vond het ook erg maf dat ze alles in het plastic laten zitten…

Als ze geen plastic hebben liggen ze soms wat stoffig en/of met een dikke duim afdruk op het glas in de vitrine, met name de duurdere horloges die zelden de vitrine verlaten.

Ik vind de Back in Time ook mooier zonder datum, de secondewijzer vind ik nog wel leuk, maar het was sowieso leuker geweest als die ook achteruit zou lopen.

De winkel had zelf ook een limited edition laten maken door Azimuth. Hetzelfde als de Singapore edition

Maar dan met als secondewijzer de rode driepuntige ster die de “neus” van Mr. Roboto vormt.

DaanL Schreef:

Ik vond het ook erg maf dat ze alles in het
plastic laten zitten…

Als ze geen plastic hebben liggen ze soms wat
stoffig en/of met een dikke duim afdruk op het
glas in de vitrine, met name de duurdere horloges
die zelden de vitrine verlaten.

Ik vind de Back in Time ook mooier zonder datum,
de secondewijzer vind ik nog wel leuk, maar het
was sowieso leuker geweest als die ook achteruit
zou lopen.

De winkel had zelf ook een limited edition laten
maken door Azimuth. Hetzelfde als de Singapore
edition

http://farm5.static.flickr.com/4069/4371628365_8c6
7cd49d4_o.jpg

Maar dan met als secondewijzer de rode driepuntige
ster die de “neus” van Mr. Roboto vormt.

Hallo Daan,

Wat schat jij de kastdikte, kan ik nergens iets over vinden!

M.vr.Gr :wink:

Mooi hoor! Voor mij zou zo’n plaza een waar paradijs zijn waar ik me wel een paar uur zou kunnen vertoeven.

Poeh, das een lastige vraag, zo’n 14 mm? Misschien weet Henrik het, hij heeft de Azimuth waarschijnlijk langer in zijn handen gehad dan ik…

bedankt voor dit verslag Daan! Grappig die "ingepakte"horloges in de etalage.
Enne…veel bling bling…

Groet,
Arno.

Mooi verslag :}

Ik heb natuurlijk ook hele gewone horloges gezien, maar het gros had ik al gezien in de winkels in Nederland. Bovendien wel mooi om de smaakverschillen te zien.

Bij de Hour Glass lagen wel 80 rolexen, waarvan de helft goud was.