Horloges in Dubai

Beste mede-horloge fanaten,

Binnenkort ben ik een weekje in Dubai, vakantie en werk (zucht…).

Heeft een van jullie ervaring met de aanschaf van horloges in die wonderlijke stad/staat?
Kennen jullie lokale horloge-paradijsjes of is het juist af te raden ivm te hoge prijzen of te grote kans op neppers?
Kortom, wie heeft ervaring en wil die met mij en de rest van het forum delen?

Ik beloof dat ik na terugkomst een korte watch-recentie van Dubai zal geven.

Als je in de officiele malls gaat winkelen vind je echt geen neppers… Alleen maar officiele dealers. Prijzen heb ik geen verstand van. Koop niets op het strand :slight_smile: maar dat geldt voor meer landen.

Ik heb gehoord dat ze er duurder zijn.

Dubai is toegespitst op de rijken, heb er zelf 3 dagen mogen vertoeven en heb me er vermaakt maar heb wel de conclusie moeten trekken dat veel zaken er veelal onbetaalbaar zijn.

Je betaalt daar geen belasting!
Dus lijkt mij dan dat het goedkoper is
Gr. Tim

Ben er recent geweest en de prijzen waren echt heel hoog! 10 jaar terug een paradijs op dat gebied, nu echt niet leuk meer helaas…

en iemand weet van “horloges in Seattle”?

Enorme kick.

Als het goed is binnenkort een paar dagen Dubai. Waar kan ik het beste kijken voor een Omega Aqua Terra en Tudor BB58 925? Schiphol? Dubai?

Dubai niet heel interessant. En houd rekening dat er vaak extra controle is bij terugkeer. Laatst ook gehad. Alle koffers door scan. Ik mocht mee omdat ik 2 horloges bij had (in rugzak). Moest ik van aantonen waar ik ze had gekocht. Daar waren ze dan niet echt heel kritisch in.

Ok, tnx. Ga ook niet specifiek op zoek, maar als het interessant geweest zou zijn wellicht even een uurtje aan besteed.

Zilveren BB was daar overigens een wachtlijst voor

Heel Chrono staat er inmiddels vol mee tegen list prijs, neem aan dat er dan geen wachtlijsten meer zijn?

In de Dubai Mall zijn er talloze boutiques te vinden, dus als liefhebber altijd leuk om daar even rond te kijken. Zo ook van omega en tudor.
En op de luchthaven van Dubai kun je ongeveer 4% van het bedrag terugkrijgen, is in 5 min geregeld.
Mocht je iets aankopen zou ik wel kiezen om af te rekenen in locale valuta en niet in EUR, want je bank rekent een gunstigere koers dan dat ze daar doen.

1 like

2,5 week geleden wel

Tudor zou je nog wel kunnen tegenkomen bij Gassan Schiphol. Voor de rest: de Mall.
Voor de rest is werkelijk alles te krijgen binnen een uur, als je maar betaalt :joy:

Rolex zeer duur daar en 0.0
Stock

Is er überhaupt een land met stock en niet boven list?

1 like

Ik mag niet klagen (België) moet gemiddeld niet zo lang wachten op een klokje

we gaan iig 1 Mall bekijken, dus dan komen we wel wat tegen. Ben een paar jaar geleden in Dubai mall en Mall of the Emerates geweest, maar kan me niet precies meer herinneren hoe die eruit zagen Behalve het Aquarium, ijshockeybaan en de skipiste

Het Aquarium en Ijshockeybaan zijn in de Dubai Mall, de skipiste in the Mall of the Emirates. Persoonlijk vind ik de Dubai Mall de mooiste en hier heb je ook de meeste horloge winkels. En in de avond kun je dan ook nog even de fonteinen bekijken :wink: