Carpe tempus Schreef:
Plaats hier uw plaatjes en reviews van de beste
horloges in het donker Tritium / EL / Smartwatch /
backlight / Radium / Luminova.
Ik ben niet zo v plaatjes schieten, maar deze komt weinig voor. Dus toch ff eigen plaatje. Sommige limited gshock hebben logo in de EL. Zoals dit batman horloge.
Verder vind ik aparte lume vormen leuk. Zoals de skeleton hands vd smp

Of die van de Pellikaan. De Breguet wijzers zijn voor zo ver ik weet niet eerder op deze manier van lume voorzien. Ik vind het een mooie verschijning. Wat ik bijzonder leuk vind, is dat de grote seconde wijzer elke minuut op de 30 seconde stand, net een index lijkt.
En de eerder genoemde kerstboom/kermisverlichting met zoveel mogelijk kleurtjes vind ik ook leuk. Praktisch nutteloos de lume op de subwijzers, maar vind het gewoon leuk staan.

Full lume wijzerplaten zijn ook apart, maar heb de klik er niet zo mee. Ik vind het fijn dat de details oplichten ipv donker blijven. Maar het is wel weer es wat anders.

De Alpha Marine geeft daar nog een twist aan met de gelumde wijzers en indexen.

Wat te denken van o.a. Victorinox en MTM die met LED de wijzerplaat verlichten? Ze hebben zelfs een zaklamp modus.

En wat te denken van m’n I-shock?
OK, kan niet tegen de power van de Arc reactor :+
Daarnaast ook nog leuke LED klokjes, zoals deze van Avatar

Of m’n LCARS watch

Maar dit is toch wel de meest veelzijdige…

Welk systeem heeft de voorkeur GTLS, Timex, auto
EL, Trinite van Invicta of toch maar een pratend
braille horloge ?
Heel handig horloge en stijlvol horloge voor mensen die altijd ‘in het donker zitten’.
Maar mijn voorkeur heeft Luminova. De lichtgevende verf die volgens de fabrikant ‘oneindig’ opgeladen en ontladen kan worden zonder z’n lichtgevende kwaliteit te verliezen (De tijd zal leren of het waar is). Ik vind duurzaamheid het belangrijkst. Tritium tubes vergaan na verloop van tijd. EL of LED kunnen defect raken. Nadeel van Luminova is dat het na een laadbeurt langzaam minder gloeit. Voor sommigen gaat dat te snel. Maar zo lang ik er een nacht mee door kan komen, vind ik het goed genoeg.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan EL met 3
seconden afterglow,
Hoewel Auto EL werkt vaak niet waardoor je toch
weer op een knopje dient te drukken.
Ik schud dan opnieuw, en 9 van de 10 keer gaat ie dan wel gewoon aan. Hij is alleen niet zo handig voor Spiderman die op z’n kop hangt