Horloges in Shanghai!

Beste allemaal,

Eind van de maand vertrek ik voor een week naar China voor werk. Gelukkig heb ik ook een paar dagen vrij om de stad te verkennen. Ik ben erg geïnteresseerd in horloges en zou graag willen weten of er in de stad horlogehandelaren of dealers zitten die de moeite waard zijn om te bezoeken. Als jullie tips, aanbevelingen of ideeën hebben, hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de hulp!

1 like

Benieuwd naar de reacties maar vergeet niet op Schiphol bij Gassan te kijken!

2 likes

Op Nanjing Road en daar in de directe omgeving zitten alle grote high-end namen met hun flagship stores, in de grote shopping malls (zoals South Beauty aan de Bund) vind je ook legio kleinere winkels. Voor het overige: kleine independents met gebruikt aanbod ben ik in China, in tegenstelling tot in Japan, nog niet tegengekomen.

1 like

Shanghai amai amai als je lekker wil chinezen, moet je daar wezen…

Ja sorry ik moet bij shanghai altijd aan Eddy Wally denken

4 likes

Thanks alvast! Iemand nog meer suggesties?

Ik ben er geweest en je hebt de reguliere merkshops. Verder is het totaal niks qua horloges in mijn ervaring.

1 like

Off topic maar voor vertrek even ‘Empire of the sun’ kijken.

2 likes

Hongqiao Road en omgeving is er ook nog en dat is het wel. Maar het is allemaal op Westerse leest (als je de Rolex AD binnenloopt met een Sub om mag je er bijkans op tafel peopen) en stiekem is Shanghai - los van eindeloos fantastisch eten en drinken - niet zo’n heel leuke stad voor langer dan een etmaal of twee.

4 likes

Thanks! :raised_hands:t3:

Exact dit.

De Bund een avondje bezoeken, live muziek, lekker eten en drinken.

1 like

Amen! Par est disserendo!

1 like

Weet niet of het binnen je interesse valt maar één van de oudste Chinese horlogemerken, Shanghai Watch Factory, heeft ook een aardige aanwezigheid in de stad.

https://www.shwatch.cn/shop/

Één van de meer kwalitatieve Chinese merken.

2 likes

Hier duik ik verder in, dank voor de waardevolle suggestie!

Hee wat leuk, de volgende keer dat ik er ben ga ik deze ook eens bezoeken, buiten nep zooi of gewoon premium winkels heb ik nog niets ontdekt daar.

3 likes

Helaas… nou zech, cheweldech!

2 likes

De grap is dat op de site de prijzen in Japanse Yen staan :rofl:

1 like

Not sure if serious?

Chinezen zullen nooit iets in Japanse Yen adverteren. Yen en RMB/Yuan delen het valuta-symbool.

2 likes

Ik ben van mijn bezoek gewend dat er RMB stond, heb niet bewust prijzen met Yenteken gezien…

En ik weet hoe gezellig de Sino-Japanse betrekkingen zijn.

1 like