Dit heb ik ook meerdere keren ‘through the grapevine’ gehoord. Ik meen laatst nog op Youtube bij Bark&Jack of Archieluxury, verhaal over een Italiaanse ‘dealer’ met een Rolex Kermit die toch geen Kermit bleek te zijn maar een sub met service/aftermarket groene bezel…
Mooi horloge Heb hem ook gehad maar moet voor €1450 ook in Nederland te vinden zijn lijkt me…
Mooi horloge alleen denk ik toch dat op zulke bedragen je wel 20% korting moet kunnen krijgen. Ik kan evt wel informeren wil je echt overgaan tot koop
Ik heb 2x een nieuw horloge (van rond de 5k) via Chrono uit Italië laten komen, en beide waren perfect en nog in het plastic. Er zaten ook beide keren aardigheidjes bij, een persoonlijke brief, en buiten de merk garantie, ook nog eens schriftelijke garantie van de (grijze) dealer.
Vreemd argument om minder vertrouwen te hebben door de lagere prijs. Gewoon even de dealer van te voren opzoeken via Google. Is hij minder te vertrouwen dan vind je dit heel snel.
Ik ben wel een keer beetgenomen met een Rolex door een Duitse handelaar, maar via Chrono is het horloge toch terug gegaan en kreeg ik mijn geld retour.
Ik zou mij bij Trusted Sellers niet te ongerust maken, hoewel er ook slechte verhalen de ronde doen natuurlijk (recent ook hier op HF). In 2016 bij Plus Watch een nieuwe Breitling SOH 42mm gekocht en binnen 10 dagen ontvangen (ca.1000EURO onder AD prijs), in 2014 of 15 bij Orologeria Bodoni een Tudor Pelagos 25500 (ook nieuw) besteld en ontvangen, levering heeft iets langer geduurd, maar het is wel ontvangen (ik zie nu dat Bodoni niet meer bestaat, bij Ch24 er uit gegooid, en ongelooflijk slechte recensies op TrusPilot… heb ik misschien geluk gehad! ). Ik bestel regelmatig motorartikelen en dat loopt ook altyd goed… maar ja ik ben een ongelooflijke geluksvogel .
Maar altjd even de leverancier googelen en nooit overhaast te werk gaan!!
Ik vind de vraag van Olaf (@Ofv) wel interessant: kan je bij S&C of Gassan korting bedingen als je met je Ch24 prijzen aan komt zetten: denk dat ze wel bereid zijn iets aan hun prijzen te doen, maar dat zal niet meer zijn dan 5 à 10% (zie Juwelier van Willegem die standaard 5% geeft als je je opgeeft voor hun nieuwsbrief) en niet de bijna 30% bij in Italïe.
Ciao a tutti (overigens ik ben geen italiaan of in loondienst van Mafia, Cosa Nostra, Camorra of n’Dragheta )
Bedankt. Heb de reactie opgeslagen en laat het zeker aan je weten als dit hem gaat worden.
Ok prima
Als hem kwijt wil,pb me maar.
Dacht ik ook.
Goede prijs
Inmiddels mijn 5e horloge gekocht in Italië , nog nooit problemen gehad , en zeker ook bij dealers is het afdwingen van een goede korting geen probleem.
Ook bij verschillende handelaren ?
Echt niet!