Als Ik op chrono wat rond kijk. Want ja blijf toch wat onrustig en ik vergelijk de prijzen
Of zet optie op van laag naar hoog . Dan valt mij op dat Italië dan meestal bovenaan staat. Ik persoonlijk zou nooit een horloge uit Italië bestellen. Zeker door dat de prijzen lager liggen vertrouw ik dat niet
Wat vinden jullie hiervan. En vraag mij ook af hoeveel slechte ervaringen maar ook goede er zijn geweest hier op het forum
Ben bang dat eerste het meest
Ik lees ff mee. Dit viel mij ook op.
Zoek een naam van een verkoper en voer hem in in de zoekbalk van dit forum. Er zijn meerdere verkopers hier goed bekend, al is de Italiaanse post vrij berucht.
In winkels altijd positieve ervaringen gehad, vrij groot aanbod van 2e hands horloges… chrono geen idee zou gewoon kijken naar de feedback
De post in zuid italie en de bekende boevennesten als napels…
Voor de rest
Mijn ex LV met verse Rolex svc beurt via Chrono in Italië gekocht echter snel problemen.
Bleek dat de Rolex dealer een eigen norm toepaste voor svc beurtjes en Rolex Brussel moest de beurt volledig (kosteloos) overdoen.
Ze gingen een melding doen bij HQ hierover.
Ik heb een nieuwe Locman montecristo via Chrono24 in Italië gekocht vorig jaar, ook om het forse prijsverschil,.
Prima koop, mooi nieuw horloge, zonder problemen vlot geleverd. Wel een verkoper met in de duizend sales meen ik. Horloge is inmiddels alweer verkocht door mij via MP.
Trusted check out en hoge sales zit meestal wel goed volgens mij.
Ik ben tot nu toe weggebleven daar, geen eigen ervaringen dus.
Puur naar aanleiding van negatieve info die geregeld langskomt.
Heb wel verkopers op Ebay gezien met 100% betrouwbaar-rating, maar iets hield me telkens tegen…
Heb een keer iets op afstand willen kopen in Italië. Toen kwam net voorstel of ik het horloge zou willen komen halen en contant betalen. Verkoper zou het ticket betalen… heb het aan mij voorbij laten gaan…
Zonde dat je een gratis vakantie hebt gemist.
Fijn dat je de contanten en allebei je nieren nog hebt.
Bij kleine bedragen is de reward het niet waard en bij grote bedragen is het risico te groot.
Heel mooi gezegd
Interessant topic. Ben zelf van plan binnenkort een horloge te kopen rond de 1000 a 2000 euro. Het liefst ga ik naar de juwelier in de stad. De ervaring, persoonlijk contact en bij problemen (hopelijk) goede service. Maar ik betaal vergeleken bij chrono24 soms wel 600 of 700 euro meer bij de Nederlandse juwelier. Dat is echt een te groot verschil.
Zo zie ik bijvoorbeeld Monaco luxury watches op chrono24. Hele scherpe prijzen, trusted seller en voldoende positieve feedback. Toch houdt iets me tot nu toe tegen zoveel geld uit te geven richting zo’n partij.
Ik heb 5 jaar met een Italiaanse gelopen en ik ga er nooit van mijn leven zaken mee doen.
Ik ook niet.
Volgens mij betaal je invoerrechten en BTW voor je aankoop uit Monaco?
Plus Watch op Chrono24, daar is niks mis mee hoor bv. In de 3000 trusted checkouts. Zelf ook gekocht.
Daar zeg je me wat. Ik dacht dat het bij de EU hoorde maar ik zie nu dat dat niet zo is. Dan valt die direct af. Ik zie dat vanuit Duitsland ook honderden euro’s te besparen zijn. Zou je dat bij een juwelier aan kunnen kaarten en zou deze dan redelijk ver mee gaan in prijs?
Met die dame niet of met Italiaanse dealers niet
Met Italianen in general.
Zij is al 7 jaar boos op mij.