Beperkt denk ik. Kun je een voorstel doen, staat die optie aan? Nee heb je, ja kun je krijgen?
Import uit Monaco hoef je geen invoerrechten of btw over te betalen volgens mij. Speciale regeling.
Edit: @Rubennnv jij hebt wel eens gekocht via chrono uit Monaco toch? Weet jij hoe het zit?
Dacht dat je dan geen btw etc. hoefde te betalen uit Monaco, zelf nog geen ervaring mee.
Maar hoor graag als ik het mis heb.
Ik heb bij een It dealer op chrono via trusted checkout een Speedmaster gekocht. Bij in de deal zat een volledige service. Vervolgens snelle levering en alles prima in orde. Echter nadat ik het horloge vlot hier op het forum had doorverkocht, bleek dat de nieuwe eigenaar problemen ondervond met het horloge. Hij is er hier mee naar een ad gegaan en daar bleek dat die zogenaamde uitgevoerde service niet zo veel voorstelde. Hij heeft een nieuwe, goede service moeten laten uitvoeren.
Een dergelijk verhaal las ik hierboven ook al. Let dus goed op met services. Als dit niet van toepassing is, of als je dat niet uitmaakt, kun je er prima kopen. Sta wel altijd op versnelde en volledig verzekerde verzending.
Nog een voorbeeld van mijn situatie. Ik vind een Oris Source Of Life limited edition erg mooi. Bij de NL juweliers is deze 2000 euro.
Chrono24 :
Turkije 1430
Italië 1540
Duitsland 1800
Reken er nog ongeveer 50 euro verzendkosten bij en zeker vanuit Turkije is het verschil dan erg groot.
Andere horloges zie je vaak dat Monaco of Duitsland zomaar 500 euro goedkoper zijn. Waar ik benieuwd naar ben of er mensen zijn die dit bij de juwelier hebben durven aangeven. Ik zou zelf best 100 euro ‘teveel’ willen betalen ten opzichte van Chrono24 als ik hem dan om de hoek kan kopen. Maar dan moet de juwelier nog steeds 400 euro zakken. Iets zegt me dat dat nog niet gebruikelijk is in juweliers land. Iets wat met de tijd toch zal moeten lijkt me. Alle electronica zaken als voorbeeld… Kennen we de It’s nog? Wat werd de verkoper boos als je de internet prijs wilde betalen. Maar ze moesten al met al wel mee met die prijzen. (en gingen alsof failliet)
Grootste probleem met die allergoedkoopste Italiaanse aanbieders is dat ze de horloges niet op voorraad hebben.
Ze verkopen jou voor een bedrag een horloge en gaan dan kijken of ze het ergens onder deze prijs kunnen inkopen om het vervolgens met een opslag aan jou door te kunnen verkopen.
Lukt dit niet en en zijn alle smoesjes waardoor er vertraging is uitgeput cancellen ze de transactie of jij cancelled en krijg je je betaling aan Chrono24 terug gestort.
Dus wel verkopen maar niet leveren, kijk dus altijd of ze het product op voorraad hebben.
Heb dit zelf al diverse malen meegemaakt.
Goede tip.
Inderdaad zoals Nathalie al zegt, vanuit Monaco geen invoer of bijkomende kosten. Mijn Omega Smpc daar besteld en binnen 48u in huis met DHL.
Correct en ze bieden horloges goedkoop aan (vanuit Monaco) omdat ze veelal de BTW niet hoeven aan te rekenen / af te dragen. Geen idee hoe dat werkt. Maar zo werken veel grijze dealers.
Moet zeggen dat ik met regelmaat iets koop in Italie met name vintage. Soms op afstand bij bekende dealers of als ik er ben.
Blijft wel erg goed opletten, zelfs bij de bekende dealers. Denken soms dat ze oprecht iets moois voor je hebben,…
Wie was het boefje dan op het eind van die rit?
TS: Ik heb m’n Stargate van een Italiaanse verkoper gekocht. Snel en correct geleverd, niks aan het handje.
No comment.
Eigenlijk is het wel grappig. Als iemand hier roept dat je ver weg moet blijven van Italië dan is dat ineens de norm? Zo lijkt het dan… Prima dat je slechte ervaringen deelt maar kom op mensen, een heel volk over één kam scheren… hé wacht… dat is wel typisch… nee… laat maar…
Common sense brengt je een eind bedoel ik eigenlijk… want nu lijkt het of ik mijn mede forumgenoten over één kam scheer…
ik wil niemand scheren…
Hier mijn recente ervaring, die overigens naar behoren is opgelost. Ik zou zo weer in Italië kopen, alleen niet meer bij deze verkoper en wel met enige voorzorgsmaatregelen zoals bijvoorbeeld trusted seller/check out.
Zelfs ik koop niet met een gerust hart bij mijn landgenoten. I rest my case. Buonanotte a tutti!
Nop…
mooi land, heerlijk eten, heerlijk drinken… maar zal er niks online kopen.
Met trusted checkout zou ik gewoon durven…
Monaco is wat betreft btw en invoerrechten gelijkgeschakeld met Frankrijk, oftewel over aankopen in Monaco hoeft geen Nederlandse btw meer betaald te worden. Wordt beschouwd als een EU-transactie.