Stiekem ook nog ff langs de seiko shop aan het eind van de kalverstraat rechts om de hoek
Altijd leuk langslopen daar als Seikoholic haha
Veel plezier daar Sven! Recent ook gedaan, alleen dan ook nog de Seiko Boutique bezocht en wat GS’n gepast. Maar die staan niet op je lijstje dus dat scheelt weer
Goede tips, ik zit met de kerst in de hoofdstad… mooie gelegenheid om een aantal shops te checken
Terug van koud dagje horloges kieken in Amsterdam. Brrrrr …
Begonnen net voor het middaguur bij Ace & Dik. Leuk om ontvangen te worden door @Captaingingerbeardd met een kopje koffie. Goed de tijd genomen om modellen van Nomos eens te passen, wat diverse verrassingen bracht … De nieuwe Ahoi, wat is die groot! Heeft zeker te maken met de lange en rechte lugs. Prachtig horloge maar voor mijn pols(je) echt te groot. Een horloge waar ik echt van onder de indruk ben is de “Ace x NOMOS Limited Edition”, maar 100 stuks en foto’s doen het zeker geen recht, origineel en … zo clean … (btw: de horloges zijn geseald met folie, wat je terug ziet op de foto’s)
Ook de Omega Seamaster Diver 300M op de pols gehad. Een horloge die langer mijn interesse heeft. Zit als gegoten, maar gaat hem niet worden vanwege toch die stalen band, niet mijn smaak. Sorry @royke74
Na een broodje op het Spui, @AmsterdamVintageWatches binnen gelopen. Smullen hoor, ik geloof oprecht een walhalla voor vintage freaks …De Rolex Explorer 14270 om de pols, en wat is het een beauty Staat nu zeker op mijn shortlist, geen twijfel mogelijk.
Als laatste nog even AWCo binnen gelopen, zoals altijd erg vriendelijk ontvangen. Eerder op de dag waren
er 6 nieuwe DateJusts binnen gekomen, lekker deze goed kunnen bekijken voordat ze op de website worden gezet. Deze Rolex DateJust 1601 met Jubilee band krijg ik het toch wel warm van …
Nu alles lekker even laten bezinken. Trost op me zelf dat ik me heb kunnen beheersen, zodat ik de boel goed kan evalueren en een bewuste keus straks kan maken. (Vaak wint mijn impusiviteit )
De 14270 wint het met vlag en wimpel
Die oyster date staat goed!
Prachtige Explorer man
Waar zie jij een oyster date?
just…
Haha, misschien is een Oyster date ook wel wat voor @Svennos
Ik vind ze zelf geweldig. Gewoon strak, en precies zoals een horloge hoort te zijn. Zonder poespas:
…
Vond het erg gezellig! Explorer was niet te zwaar ?
Nee, niet zo ervaren, deze vintage is ook maar 36mm
Mooie horloges heb je om gehad, hopelijk nog wel veel meer dan deze.
Van de drie heeft toch de Explorer duidelijk mijn voorkeur.
Klinkt als een leuk dagje uit
Wat is je polsomtrek? En waarom noem je de 114270 met solid endlinks niet itt de 14270?
Is…er…een…114270? That makes so much sense.
Solid end links op een 14270, yes please
Je hebt met de SEL’s van de 114270 nog steeds wel een geperste sluiting van de bracelet dan:
Vergelijk met een Solid Oyster clasp voor Seiko’s van ca €5, dus de onderste:
Tuurlijk, SEL’s zijn een upgrade t.o.v. holle endlinks. Maar eigenlijk zou je al niet meer met moderne-horloge-ogen naar die Rolex youngtimers (als in: nieuwer dan echt vintage) moeten kijken om ze echt te waarderen. En als je er eenmaal op de juiste manier naar kijkt, overleef je zelfs holle endlinks. Denk maar aan al die mooie “4 digit” vintage modellen uit de jaren 60 en 70.
Er is overigens nog wel een kaliber upgrade en een “Rolex branded rehaut”, dat was een mkII aanpassing).
De Explorer is toevallig een lieveling van me en ik weet al jaren niet welke ik nu echt zou willen hebben. Het schip met geld loopt steeds maar niet binnen dus niets aan de hand.

Moet zeggen dat de Bijenkorf ook steeds meer heeft sinds de verbouwing… oa een Longines store naast Cartier en al die enge tassenmerken .
Weer wat geleerd, “Dank U”. Realiseerde me niet dat buiten de 214217 er nog een extra stap was na de 14270! Nemen we ook mee in de overweging. (Mijn polsomtrek is 17cm.)