Horloges kopen op een online veiling?

Goedemiddag Allemaal,

ik was erg benieuwd of hier leden zijn die ervaring hebben met het kopen van horloges op veilingen.

Hierbij denkende aan bv op catawiki, BVA Auctions of zelfs op Chrono24

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat de horloges eigenlijk altijd voor marktconforme prijzen gegund worden.

Toch ben ik benieuwd of hier leden zijn die wel ooit een mooie slag geslagen hebben doormiddel van veilingen.

Ehhh… wat?

8 likes

Dat ja
Je kan een leuke slag slaan maar meerendeel is ver overprised. En bovendien wil je een horloge van dichtbij bekijken. Heb ervaring met krasjes op t glas, slechtlopend uurwerk etc. Terwijl dat niet was vermeld.
Ben er geen fan van

1 like

Zelf wel een nieuwe dames Tissot van € 360,- voor € 140,- incl. Kosten en verzenden uit Italië van Catawiki gekocht. Valse Casio Edifice van Catawiki, geld terug gekregen. Je moet wel een beetje weten van welke partij je koopt. Ook een hoop ellende te koop daar. Op Chrono24 met de trusted checkout wel leuke aankopen gedaan en ook stukken goedkoper dan hier bij de AD. Met het veilinggedeelte op chrono24 heb ik geen ervaring. Bij BVA auctions krijg je een certificaat van echtheid van de horlogemeesters maar die zijn ook al flink de mist in gegaan heb ik begrepen.

2 likes

Daar sluit ik me bij aan.

Een fysieke veiling daarentegen is voor mij wel een soort van dagje uit. Vind ik altijd erg leuk en daar kom je soms toch ook wel pareltjes tegen. Helaas zitten bij de wat ‘grotere’ veilinghuizen de handelaren met bordjes te zwaaien en dan wordt het prijstechnisch ineens een ander verhaal. Nee, online doe ik niet mee. Ik bied ook niet op Marktplaats of eBay, zonde van mijn tijd. :wink:

Prijstechnisch geen mooie deal gemaakt op Catawiki maar wel een heel mooi Horloge, de Zentra Valjoux 7734 70s chrono.

07a2d020042e8dd9aa6d2ebf60455c74210e5595_1_281x500

5 likes

Dat klinkt wel leuk, zou je me kunnen vertellen welke veilinghuizen het bezoeken waard zijn?

Jeetje, ik hou gewoon de (lokale) krant in de gaten. Met name in Midden Nederland. Zal eens even in mijn agenda kijken waar ik allemaal geweest ben. Overigens zijn dat vaak kleine veilingen waar niet alleen horloges worden aangeboden, ook koekoeksklokken en bijv. tafellakens… :sunglasses:

Redelijk wat gekocht op Catawiki, het meest in het goedkopere quartz segment. Altijd bij Pro-verkopers (herroepingsrecht!).
Mooie aankopen: een Seiko quartz chronograaf voor €100,- en twee weken later teruggeveild voor €150,-
Onlangs voor mijn vriendin een mooie vintage Lucien Piccard met saffier, uit de periode dat L.P. nog Swiss Made was, voor €152,-

Wat me wel opvalt is dat de bekende merken vaak voor hogere bedragen weggaan dan in de winkel. Veilingkoorts hè…

Wel heb ik mijn twijfels bij hun “experts”. Die zijn altijd wel heel erg optimistisch over de geschatte waarde.

Chrono24 was de site waar ik onlangs mijn Glycine heb gekocht. Uitstekende afhandeling en klantenservice én ruim €150,- onder de gemiddelde marktprijs.

1 like

Ik heb 2x een klokje op Catawiki gekocht en 1x via een veilinghuis in Arnhem (Derksen)

De laatste laat horloges door een horlogemaker controleren op werking en echtheid; verder ideaal omdat je het horloge op een kijkdag zelf kan komen bekijken en vasthouden.
Verder ben ik daar stamgast; fijne mensen! :slight_smile:

Catawiki…best goede ervaring mee maar ook zij hebben missers; je moet dus erg kritisch zijn op wat je daar aanschaft. Als zaken niet zijn zoals omschreven kun je een dispuut indienen en je geld terugkrijgen.
(was bij mij niet van toepassing)

Via Chrono24 alleen een nieuw horloge gekocht bij een grijze dealer: was een prettige ervaring en zou ik weer doen! (hopelijk binnenkort een Zeemeester 300 :sunglasses:)

1 like

Hoe zit het met de invoerkosten vanuit een land buiten de EU?

Stel dat ik een breitling transocean op catawiki win. Ik betaal daar 700 euro inclusief veilingkosten voor.

Rekent de belasting dan over de 700 euro of de daadwerkelijk waarde van het horloge?

Check de invoer regels van dat desbetreffende land