Tis niet alleen kommer en kwel bij PostNL. Wat zeg ik, ben over het algemeen heel tevreden met ze. Vele tientallen pakketten verzonden de afgelopen jaren naar vele bestemmingen in de wereld, en dat ging altijd goed. Tot afgelopen september. Toen ik een drietal horloges naar het zuiden van het land stuurde ter reparatie maar daar nooit aankwamen Lekker zuur dus. Het betroffen een vintage Heuer chrono, een vintage Squale Prof 100 Atmos en een leuke vintage Mido…
Het pakket was uiteraard verzekerd verzonden, maar toon maar eens aan wat de waarde is van het geheel. Twee van de klokjes via MP gekocht en één op een beurs. Uiteraard geen bonnetjes meer van. Gelukkig onthoudt Google alles en kon ik de correspondentie van de twee gekochte klokjes op MP voorleggen aan PostNL. Lang verhaal kort, zojuist de bevesteging gekregen dat de opgeven waarde van de verzending in zijn geheel vergoed gaat worden. Goed geregeld lijkt me :-). Nou dat wilde ik ff kwijt ;-). Groet, Niels
Mooi dat ze het uitkeren. Als de spullen geen emotionele waarde hadden kunnen ze gewoon vervangen worden (na wat zoekwerk). Uit nieuwsgierigheid, ga je voor dezelfde horloges of voor iets anders ?
Ik heb vorige week een pakket via express zending gestuurd, uiteindelijk duurde het alsnog een week. PostNL gebeld en ik krijg de volledige kosten terug.
Ik heb het ook eens gehad. Ik stuurde de HFLE 2016 (Aevig Balaur) naar Amerika.
Nadat het pakket aangenomen werd bij PostNL kwam er nooit meer een update in het TenT systeem. Persoonlijk denk ik dat een medewerker hem achterover heeft gedrukt toen hij zag dat er een horloge in zat (moet je op de verpakking op een bon aangeven bij internationale verzending).
Ik zag na al een paar dagen dat het mis ging. PostNL wilde echter pas na een paar weken wat doen, want ja procedures he. Na die paar weken hebben ze een onderzoek gestart (zucht, toen was hij dus al verdwenen). Nooit is hij meer gevonden.
Uitendelijk heb ik de waarde van het horloge moeten bewijzen, deze heb ik ook keurig uitgekeerd gekregen. Helaas heb ik de winst die ik zou hebben gepakt dus niet vergoed gekregen, maar dat boeide me toen al niet meer.