Horloges kwijt tijdens verzending

Tis niet alleen kommer en kwel bij PostNL. Wat zeg ik, ben over het algemeen heel tevreden met ze. Vele tientallen pakketten verzonden de afgelopen jaren naar vele bestemmingen in de wereld, en dat ging altijd goed. Tot afgelopen september. Toen ik een drietal horloges naar het zuiden van het land stuurde ter reparatie maar daar nooit aankwamen Lekker zuur dus. Het betroffen een vintage Heuer chrono, een vintage Squale Prof 100 Atmos en een leuke vintage Mido…

Het pakket was uiteraard verzekerd verzonden, maar toon maar eens aan wat de waarde is van het geheel. Twee van de klokjes via MP gekocht en één op een beurs. Uiteraard geen bonnetjes meer van. Gelukkig onthoudt Google alles en kon ik de correspondentie van de twee gekochte klokjes op MP voorleggen aan PostNL. Lang verhaal kort, zojuist de bevesteging gekregen dat de opgeven waarde van de verzending in zijn geheel vergoed gaat worden. Goed geregeld lijkt me :-). Nou dat wilde ik ff kwijt ;-). Groet, Niels

13 likes

Klote maar eind goed al goed, al blijft het zuur

Dat zijn geen grappen :flushed:. Wel goed geregeld uiteindelijk!

Heel prettig geregeld… maar wat een werk heb je weer mee. Zolang er bewijs voorhanden is komt t wel goed is ook mijn ervaring tot nu toe

Mooi dat ze het uitkeren. Als de spullen geen emotionele waarde hadden kunnen ze gewoon vervangen worden (na wat zoekwerk). Uit nieuwsgierigheid, ga je voor dezelfde horloges of voor iets anders :stuck_out_tongue:?

Ik ben blij voor je en daarnaast is het fijn om weer eens een goed bericht over Post.nl te lezen.:+1:

1 like

Ja, inderdaad. Zonder enig bewijs van aankoop wordt het lastig.

Dank je. Ik dacht laat ik ook eens iets positiefs melden :-).

1 like

Vervangen wordt lastig. Het waren redelijk unieke horloges maar geen emotionele waarde. Heb nog niet iets anders op het oog. Komt vast weer :wink:

Zo! Dat lijkt mij een hele opluchting. Natuurlijk wel balen dat ze weg zijn.

Ik heb vorige week een pakket via express zending gestuurd, uiteindelijk duurde het alsnog een week. PostNL gebeld en ik krijg de volledige kosten terug.

Mijn beste,

Goed om te vernemen dat het uiteindelijk toch is opgelost!!
Scheelt weer een hoop ergernis!!
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik heb het ook eens gehad. Ik stuurde de HFLE 2016 (Aevig Balaur) naar Amerika.

Nadat het pakket aangenomen werd bij PostNL kwam er nooit meer een update in het TenT systeem. Persoonlijk denk ik dat een medewerker hem achterover heeft gedrukt toen hij zag dat er een horloge in zat (moet je op de verpakking op een bon aangeven bij internationale verzending).

Ik zag na al een paar dagen dat het mis ging. PostNL wilde echter pas na een paar weken wat doen, want ja procedures he. Na die paar weken hebben ze een onderzoek gestart (zucht, toen was hij dus al verdwenen). Nooit is hij meer gevonden.

Uitendelijk heb ik de waarde van het horloge moeten bewijzen, deze heb ik ook keurig uitgekeerd gekregen. Helaas heb ik de winst die ik zou hebben gepakt dus niet vergoed gekregen, maar dat boeide me toen al niet meer.

Krijg je ook de verzendkosten terug in deze gevallen?

Bah vervelend… Gelukkig naar omstandigheden nog OK afgelopen.

Maar hoe staat jouw MP correspondentie op Google?!

Ik heb inderdaad ook de verzendkosten uitgekeerd gekregen. De kosten die Paypal rekende voor de betaling weer niet🤔

Inderdaad goed afgelopen. Met Google bedoel ik Google Mail.