Horloges laten verstoffen

Valt bij mij erg mee…is ook niet geheel van glas :+1::grinning:

1 like

Hoe ziet dat er uit? XD

Ik heb een aantal mooie horlogerollen waar de collectie in bewaard wordt. Dat wat ik niet draag ligt veilig opgeborgen in huis, en meestal eentje los op het nachtkastje voor de rotatie :smiley:

Maar, ik wissel veel dus heb eigenlijk alles redelijk bij de hand. Van winders heb ik wel eens gehoord dat het ook weer slecht kan zijn voor je uurwerk. Ligt denk ik met name aan hoe lang en hoe intensief je een horloge een kermisritje aanbiedt natuurlijk, maar wil het risico toch niet lopen :stuck_out_tongue:

Gr, Robin.

2 likes

Is Paul Pluta die schreeuwert op Youtube?

Ik heb alles netjes in een horlogedoos. Vanwege de datumcomplicatie zou een winder best wel handig zijn, maar ik vind het best zo :slight_smile:

Nee hoor junior, de werkelijkheid is vaak grappiger dan je denkt.

image

3 likes

En door! :smirk:

2 likes

En dat in het #MeToo tijdperk. Dat er nog niet een of ander ā€˜Glassex -S’ actiecomitĆ© is opgestaan met een vage ja/nee petitie en uiteraard een oproep op insta/facebook tot de aanschaf van een doos gele hesjes, hoppa de straat op met z’n allen. Dit kan toch niet! Serieus, gast.

…38% korting, da’s dan wel weer lekker! Probeer dat maar eens op een Rolex sportmodel te krijgen. :sunglasses:

Oeps, sorry ik ga een beetje off topic!

2 likes

Ik leg mijn horloges gewoon lekler op mijn nachtkastje.

Wel in de orginele doosjes :stuck_out_tongue:

In iedergeval niet in de originele dozen :slight_smile:
Al weet ik niet waarom niet, uit gewoonte liggen die ongebruikt in de kast…

9 likes

035
Doettie met plezier bewaren…

3 likes

in de kluis… redelijk stofvrij lijkt me…

Ik ken iemand die in de gang onder de kapstok een mancave van een vierkante meter in zijn (door zijn chick compleet RiviĆØre Maison stijl ingerichte) huis tot zijn beschikking heeft. Da’s een tafeltje met horloges, zonnebrillen en een zakmesje. Dat schijnt ook prima te werken.

9 likes

Deel goed en behoorlijk stofvrij in de kluis.

De Russen om de drank flessen naast mijn drankstoel.
Deze vangen idd goed stof en dat mag ook, de huishoudster mag de flessen en horloges dan ook niet afstoffen . Het stof hierop geeft sfeer en karakter.

3 likes

Dat ziet er puik uit

1 like

In een horlogedoos. Zo slingeren ze niet overal rond. :grin:

@Chillekasper welke winder heb je waar 8 horloges in kunnen? Ben ook zoek naar een winder.

1 like

Is dat niet die woonstijl voor de vergeetachtige onder ons :thinking:
Meubels en bordjes met namen zodat je weet waar je bent en waar je meubels voor dienen?

2 likes

Precies. Een postvak met de tekst ā€˜letters’ er op. Voor het geval je van plan was daar je gymschoenen in te zetten.

2 likes

Je moet dan wel weer een aardige woordje ā€œover de grensā€ spreken :thinking:

1 like