Niet nodig, ben nog geen douane ambtenaar tegengekomen die moeilijk deed over m’n casio
Maar anders zou ik een kopie inscannen, uploaded naar m’n email/cloud, opslaan op m’n mobiel en n hardcopy bij m’n reispapieren.
Niet nodig, ben nog geen douane ambtenaar tegengekomen die moeilijk deed over m’n casio
Maar anders zou ik een kopie inscannen, uploaded naar m’n email/cloud, opslaan op m’n mobiel en n hardcopy bij m’n reispapieren.
Kost dat nog wat? Lijkt me behoorlijk tijdrovend als iedereen dat doet.
Geen idee. Dat heb ik nooit gevraagd.
Denk dat het wel meevalt. Volgens mij weten weinig mensen dit.
Mijn Zeno houd ik meestal om tijdens de reis, deze heb ik al geruime tijd en heeft gebruikers sporen, dus geen probleem. Mijn Seiko Monster gaat mee in mijn koffer.
De enige twee horloges die ik nog heb zijn nieuw en in de EU aangeschaft en hebben het serienummer in beeld (Explorer op de rehaut, PO op de lug). Lijkt me geen probleem voor de douane om deze horloges te traceren .
Volgende maand naar China (rondreis), ik twijfel nog welke van de twee ik ga dragen…
Luxe probleem
Je bedoelt denk ik een ATA-carnet. Hierop geef je aan wat je meeneemt (dus uitvoert) met de bedoeling het ook weer mee terug te nemen. Geldt ook voor tv- en filmcrew’s, die doen deze aanvraag ook
Rolex doet zelf nooit uitspraken over wanneer een horloge geproduceerd is en waar en wanneer deze verkocht is… Waarom denk je dat de douane het dan wel kan achterhalen?
En China zou ik juist bestempelen als een van de risico landen. Waar denk je dat de meeste (zo niet alle…) neppers vandaan komen?
Foto van het garantiepasje erbij ? staat naam AD, referentienr. en leveringsdatum op.
Werkt zo in ieder geval bij zijn Omega PO.
Hm daar heb je een punt.
Toch maar een foto van aankoopnota + kaartje op mijn smartphone opslaan dan .
Ben overigens nog nooit gecontroleerd op horloges, ik draag sinds een jaar of 7 ‘duurdere’ horloges en ben in die tijd zo’n 25 keer met het vliegtuig op vakantie / lang weekend geweest (50 keer door de douane dus).
Leveringsdatum enkel als je die hebt laten invullen.
Maar met een foto van je garantiebewijs of aankoopnota zit je prima.
Reactie was op de stelling van RDK dat de douane de aankoopgegevens wel kan achterhalen. Dat lijkt mij niet het geval.
Same here. Reis (bijna) altijd met duurdere horloges om mijn pols en ben nog nooit gecontroleerd (ook niet vanuit risico landen). In ons geval zal het plaatje dan wel kloppen.
Neefje van 23 kwam afgelopen maandag terug uit Turkije met een niet van echt te onderscheiden Submariner om de pols. Plaatje zal niet geklopt hebben maar hij werd tóch niet gecontroleerd .
En oh ja, ik bespreek nu geen fake horloge, want dat mag niet volgens de regels. Ik noemde 'm alleen, on topic uiteraard
Een nepper mag je invoeren dus dat zou het risico juist verminderen
Even gecheckt. ATA carnet haal je bij KVK en kost €199!!
Dan kan je beter kopie aankoopbon meenemen
Geldt ook niet voor iedereen die even op reis gaat. Soms is het verplicht voor bijv. audiovisuele producties die naar het buitenland gaan. Geldt ook niet voor alle landen… Laten we 't zo stellen; als jij met je horloge op vakantie wil, heb je geen carnet nodig!