Horloges mee op reis

Ik zat mij af te vragen. Als jullie op reis gaan en wat duurder horloge(s) meenemen heb je dan een kopie van het aankoopbewijs bij je om problemen bij de douane te voorkomen?

1 like

Nope, is bij mij ook nog nooit om gevraagd.

2 likes

Neem altijd maar 1 horloge mee (en kom vaak met 2 terug :yum:.). Overigens haal ik de nieuwe aankoop wel altijd uit de verpakking en stop ik deze ergens in de tas.
Heb nog nooit problemen gehad.

1 like

Foto van de aankoopnota of van het garantiekaartje waar ook vaak de dealer opstaat. Er is bij mij overigens nog nooit om gevraagd.:+1:

1 like

Bij 1 horloge zal het ook niet hoeven. Ik neem er drie mee omdat ik langere tijd weg ben. Heb er dus twee in de handbagage in zo’n reisetui.

Vorig jaar een maand in China op vakantie geweest. Had ook iets van drie/vier horloges mee, maar was geen punt.

Voor de zekerheid kan het natuurlijk altijd. Foto van de bon/garantiekaart zal toch ook wel voldoende zijn? Minder gedoe.

Ik maak inderdaad wel wat foto’s van de kaarten en bonnen inderdaad zoals al gesuggereerd werd. Zal inderdaad wel loslopen maar ik heb geen zin in discussies met verveelde ambtenaren.

Ligt eraan… Draag ik een Casio G-shock dan verwacht ik bij terugkomst geen problemen. In geval van mijn Rolex is dat echter anders. Bij een vliegvakantie zorg ik er altijd voor dat ik een foto van het aankoopbewijs (gespecificeerd met serienummer) op mijn telefoon heb staan.

Ook al kun je naderhand aantonen je belastingen te hebben afgedragen, het gedoe bij een over ijverige douanebeambte blijft je bespaard.

Mijn Omega Seamaster Chrono gaat al 10 jaar mee op vakantie. Verste reis was een tour door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize.
Nooit problemen gehad en heb dan ook geen foto van factuur.

Afsluiten van extra verzekering gaat echter wel kriebelen nu ik weet dat er maximaal 250,- wordt uitgekeerd. Maar aan de andere kant: het gaat al zo lang goed.

Ik ken niemand die ooit is aangehouden bij Douane voor controle van horloges, merkkleding… Doen ze dit uberhaubt wel? Toch alleen bij risicovluchten en abnormaal dikke koffers?

Ik reis veel, heel veel… En heb 't nog nooit meegemaakt.

Een klant van me uit macedonie met een gouden daytona wel ooit… Maargoed ondanks dat het 'n nette heer is, helpt zijn uiterlijk niet :wink:

1 like

Hoe zit dat met jou Sjoerd ? :joy:

1 like

:grin:

2 likes

Nog nooit over nagedacht.

Tot nu … :open_mouth:

1 like

Volgens mij alleen bij de risicovluchten idd (Turkije, Egypte, etc). En dan nog met name types bij wie het totale plaatje ‘niet klopt’ (en daar heeft een ieder wel een voorstelling bij).

1 like

Ongeveer zo ?

:smile::+1:

2 likes

:joy:

1 like

Ja! Zo’n type! Ken je 'm!? :wink:

1 like

Zo off-topic dit :stuck_out_tongue: Voor je het weet sluiten ze de boel :grin:

1 like

Een kennis van me heeft me wel eens verteld, dat je bij je vertrek je kostbaarheden kan aanmelden bij de douane. Je hebt geen aankoopbonnen etc nodig alleen de zaken laten zien en noteren. Je krijgt dan een document mee. Bij terugkomst kan je bij navragen het document laten zien.

Kennis van me is professionele fotograaf van mode bladen enzo. Regelmatig naar buitenland met duizenden euro’s aan camera spul en soms ook sierraden en ook horloges.

1 like