Horloges met de kroon op 4 uur

Hallo,

Ik zat op het internet te surfen en kwam een Grand Seiko tegen met de kroon op 4uur.

Deze vond ik erg mooi totdat ik de prijs zag :dizzy_face:

Zijn er ook andere horloge merken die dit soort chique modellen verkopen? Max budget €1000 liefst swiss of japans :slight_smile:

Alvast bedankt

Gr

Seiko SKX007

4 likes

Weliswaar zit de kroon niet op 4 uur, maar ik vind deze Seiko een goed alternatief voor een GS. Prijs incl. import etc zal rond EUR 900 zitten. De SARX035. Incl. een mooie leren Seiko band rond EUR 1,000.

2 likes

Ik doelde meer op chique lederen horloges :slight_smile:

1 like

Nog nooit gezien. Wel hout.

9 likes

Voor het budget kan hier ook een hele chique lederen band op :relaxed:

Op een lederen band het is al bedtijd voor mij zo te zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Lastige combi, kroon op 4 is meer iets wat je bij duikers gaat zien.

1 like

Best lastig. Ik weet er geen binnen deze criteria… Maar goed, desalniettemin een bijdrage:

En een leuke variant op 4 uur :wink::

VC American 1921

Je hoeft niet eens naar een ander merk te kijken. Het mooie van Seiko is dat ze in alle prijscategorieën modellen aanbieden. Wat ze allemaal gemeenschappelijk hebben is dat ze altijd tot de beste behoren in hun prijsklasse.

Grand Seiko bevindt zich aan de bovenkant van de markt. Maar Seiko heeft ook de zeer betaalbare Seiko 5-lijn. Onverwoestbare horloges voor een spotprijs. En een aantal varianten is duidelijk geïnspireerd door GS. Ze worden dan ook wel ‘poor man’s GS’ genoemd.

(foto ‘geleend’ van internet)

6 likes

Ik snap het niet helemaal. Wat is er chique aan de kroon op 4?

Heb 'm zelf ook,€75,- geloof ik :roll_eyes:

1 like

Volgens mij heeft ‘chique’ hier betrekking op Grand Seiko.

Edit: en de tweede gequote uitspraak is niet van mij, maar werd door mij gequote en daarom denkt de forumsoftware, kennelijk, dat 't mijn uitspraak was. Ingewikkeld allemaal…:confused:

Heb er 3

2 likes

Beste TS, als je nu bij je openingstopic even een foto plaatst van de GS die je op internet hebt gezien dan weet de rest dat het chique en met een leren bandje moet zijn zonder er naar te hoeven raden. (trek het je niet aan hoor is een persoonlijke ergernis van mij, maak ik vaker opmerkingen over ;-))
o

Dames, heren, persoonlijk ben ik dol op duikers, maar er is weinig chiques aan volgens mij. En daar vraagt de TS toch om?

Deze denk ik…

3 likes

2 likes