Horloges met een kompas

Hi Forum,

Ik ben sinds een weekje door dit forum besmet met een nieuw virus… En dat is een mini obsessie voor Kompas horloges. En dan niet de digitale horloges maar echt een rustig automatisch horloge met compass functie.

Ik ben vooral een beetje verliefd op de Seiko Prospex Automatic Field Compass SRPD31K1

Seiko heeft wat meerdere modellen met deze Kompas functie. Ook is het bovenstaande horloge nog niet mooi 2de hands te vinden. Ik werk een beetje met een budget en 2de hands kopen heeft op 1 of andere manier meer charme voor mij.

Als je op het internet zoekt krijg je allemaal van die digitale modellen met heel veel poespas en dat is echt helemaal niks voor mij! Dus ben benieuwd, hebben julie of kennen jullie modellen met mooie Kompas functies? Ik ben heel erg benieuwd en laat mij graag verliefd worden.

Bedankt voor het lezen

8 likes

Met een kompas?

haha ja… ik typ het in het engels. correctie dus voor alle Compass :joy::joy:

Titel aangepast. :slight_smile:

1 like

Zag het, thnx

Weet wel dat het niet een echt kompas is, maar meer een kompasroos die je gebruikt i.c.m. de zon.

2 likes


De ultieme Seiko sarb017 Alpinist.

5 likes

Hoewel ik ook de nodige Seiko’s bezit heeft geen ervan een kompas functie.
Maar mijn triple sensor Gshock des te meer, geweldig ook op vakantie…

In NL is een kompas niet bijster zinvol en in mijn zeilbootje heb ik weer die Gshock om uiteraard.

3 likes

Heb er inderdaad meerde filmpjes van gekeken. Kleine teleurstelling :sweat_smile: maar het interesseert mij nog steeds heel erg!

Misschien is het kunnen wel belangrijker dan het doen haha

Citizen BN4021 Titanium

Werkend kompas en hoogtemeter.

4 likes

Ik denk dat je hiermee de essentie te pakken hebt van het willen hebben van een tool watch.
Net zoals de mensen die moeite hebben met een diver die niet dieper kan dan 100m maar die met snorkelen toch maar een Seiko 5-je omdoen (of zoals ik een Citizen Eco-Drive BN0100)

Overigens ben ik zelf eigenaar van een SARB017, maar als de inner bezel een andere functie had gehad had ik hem ook heel mooi gevonden.

2 likes
12 likes

Eigenlijk is ieder analoog horloge een kompas … :sunglasses:

4 likes

Die kende ik nog niet, Leuk!

1 like

Me too.(zonder sex)

1 like

Ex van mij met kompasfunctie. Verkocht op HF destijds. Iemand zocht dit type.

2 likes

Seiko skz211 ook wel bekend als Atlas of Landshark.
Jaren gedragen en verkocht op het forum toen een lid een gezocht topic had gestart.

1 like

Als ik zeker ben van het model dan ook maar misschien een gezocht topic online gooien!

1 like

Lange uitleg :joy: oftewel,

Beeld in dat je een GMT bezel hebt. En je lokale tijd gelijk staat met je GMT tijd. Lokale uren wijzer richting de zon, dan geeft de GMT wijzer het noorden aan. Tadaaaaaaaa

1 like

Niet echt een toolwatch maar hij kan het wel. Geen idee hoe, aangezien ik al verbaasd kijk als het licht aangaat, maar zoals Sven @svenn al opmerkte, gewoon leuk dat hij het kan.

3 likes