Horloges met een kompas

En moest meteen aan deze denken: Xemex Compass watch. Zit de naald boven de wijzers. Sorry, crappy foto, kon nix vinden (beetje obscuur merk inmiddels…)

2 likes

Huh, plaatje vergeten?

2 likes

Breitling heeft ooit eens een 2 in 1 gehad

2 likes

Zullen wij dit het ‘Kompashorloge only’ topic gaan noemen?

En dan pak je een render?

Laat me even helpen.

Pardon? 200m WR, shock proof en redelijk anti-magnetisch, uit een serie die al sinds de jaren zestig ontworpen wordt voor heren die graag bergen beklimmen?

Ik zou zeggen de ultieme toolwatch. Het is zelfs een redelijke duiker. :slight_smile:

Want ja:

Dat dus.

3 likes

Blijkbaar kun je het magnetisme van die stappenmotor dus best afschermen, anders zou de digitale kompasfunctie ook niet werken. Je moet nog steeds het aardmagnetisch veld meten om de kompasfunctie te laten werken. :thinking:

1 like

Qua specs wellicht wel maar voor mij in het huidige tijdsbeeld van toolwatches toch te ‘netjes’.

Ah… Kijk. Ik vind de vintage vibe met gepolijste delen juist mooier.

Ik word zelf soms moe van al dat gezandstraalde en brushed geweld. Ik zou bijvoorbeeld graag nog een Damasko en Sinn toevoegen om m’n verzamelingetje onafhankelijke Duitsers uit te breiden, maar Damasko spreekt me gewoon niet aan, dat heeft de finesse van een betonnen muur. De Sinn 104 is m’n smaak net niet, en de 556l heeft te korte wijzers en een in direct zonlicht te aanwezige sunburst. De rest van dat merk doet me niks. Het is te lomp.

Dit puur om aan te geven hoe mijn beleving van een toolwatch is. Het kan verkeren.

2 likes

Vandaag binnengekomen een kompas horloge van Franchi Menotti.

Met morsecode op de horlogeband.

Kompas horloges worden een beetje een mini verzameling binnen de gehele horloge verzameling. :relaxed:

3 likes

2 likes