Horloges met een transparante dial

Geïntrigeerd door de nieuwe release van Czapek x Fratello, volledige naam:
Czapek × Fratello Promenade Transparencies “Viridian Green”, was ik benieuwd, hoeveel modellen kennen we met een transparante dial? En dan bedoel ik niet a la Hamilton of Seiko “open heart” maar, echt transparant. :ok_hand:

Helaas onbereikbaar voor mij € 32k ex btw, maar ik vind dit horloge wel heel mooi. :raised_hands:

24 likes

Er is ook zo’n zelfbouw pakket voor horloges met transparante wijzerplaat.

DIY watch club…
Wel geinig voor weinig

7 likes

Christopher Ward had ooit enkele modellen (ook in oranje):

4 likes

De Baume & Mercier Riviera heeft het ook, vind ik persoonlijk een erg mooi horloge. Ze hebben een tijdje geleden een 39 mm uitgebracht.
Plaatje van het web:

5 likes

Die is zeker gaaf ja! Ook al denk ik dat een horloge met transparante wijzerplaat wel mooier is bij een time-only.

Rado heeft een speciale:

https://www.rado.com/true-square-x-kunihiko-morinaga-special-edition-r27086172.html
The flat sapphire crystal, with anti-reflective coating on both sides, offers exceptional clarity. The transparent dial with photochromic effect makes the movement visible or invisible. When it is exposed to sunlight (UV rays), the True Square’s dial darkens. But as the sun goes down the dial shade evolves into grey and finally becomes transparent.

2 likes

A 340 euro toch wat betaalbaarder.

10 likes

Van eigen bodem: DWW Oostpoort Transparent date

8 likes

De Bulova Accutron.
Met een vlinderdas bandaansluiting.

8 likes

En best een leuke in dit soort wijzerplaten!

Ik heb een zwak voor Holthinrichs en Delft Watch Works, maar deze krijgt zero points van mij.

Een vlindersluiting kende ik wel, maar een vlinderdas bandaansluiting klinkt erg exotisch! Hoe ziet dat eruit?

Een vlinderstrik bedoel ik.

Proxima

3 likes

Leuk!
Zelf ervaring mee?

1 like

Rado Captain Cook

Bell&Ross BR05

1 like

Deze ook niet zo betaalbaar:

8 likes

70 eurie tijdens de Black Friday Sales