Horloges met een verhaal (mijn Lassale)

Dit topic is bedoeld om je horloge te laten zien waarbij je een verhaal hebt.
Een speciale binding, emotionele waarde, bijzondere gebeurtenissen, etc.
Ik zal zelf de aftrap geven. (mocht zo’n topic al bestaan dan mag dit daar heen, kon het niet vinden met zoekfunctie).a

Niet heel erg bijzonder misschien, maar mijn verhaal betreft mijn eerste “kostbare” horloge.
Het gaat hier om een Lassale. Ik heb deze ooit aangeschaft ergens rond einde 1980’s, ik weet helaas niet meer wanneer precies. Ook de prijs destijds ben ik inmiddels vergeten. Wel weet ik dat het toen der tijd voor mij een behoorlijk bedrag was, voor een horloge althans.
Mijn interesse/ fascinatie voor horloges is er al sinds kind altijd geweest, ik heb als kind ook altijd wel wat speeltjes gehad, mocht natuurlijk niet veel kosten toen.
Later als jong volwassene heb ik altijd staan kwijlen bij het zien van Raymond Weil horloges. Ik liep en loop geen juwelier voorbij zonder eerst naar de horloges te kijken. :blush:
Tot ik op een mooie dag tegen mijn Lassale aanliep. Dat was liefde op het eerste gezicht, en ik moest deze hebben.
Heb hem dan ook na een paar weekjes aangeschaft, en sindsdien was ik zo’n beetje vergroeit met dat ding, heb ‘m nooit meer afgedaan. Dag en nacht had ik ‘m om en hij ging alleen af als ik ging douchen of zwemmen. :blush: Denk dat ik ‘m zo ongeveer 25 jaar aan een stuk gedragen heb. Dan krijg je wel een binding met zo’n ding.
Echter aan alle goede dingen komt een eind, zo ook aan dit horloge. Ik heb ‘m nog steeds, ik kan ‘m niet weg doen, maar dragen durf ik niet meer.
Het bandje is namelijk dermate ingesleten dat ik vrees hem ieder moment te verliezen. Heb in het verleden nog wel eens pogingen ondernomen om aan een nieuw bandje te komen, maar dat was tevergeefs. Ook de kroon is volledig weggesleten. Hier wat foto’s van mijn oude liefde. Je kan zien dat de schakels van het bandje helemaal uit elkaar kunnen, volledig ingesleten.
Maar goed, zijn plaats is inmiddels ingenomen door 2 Maurice Lacroix horloges en er gaan meer volgen. Het horloge virus heeft nu echt toegeslagen. :blush:

cbdd1dd2d3

12 likes