Horloges met eeuwigdurende kalender?

Hoi,

Kent er iemand een merk/uitvoering van een mechanisch horloge met een euwigdurende kalender (zo schijnt dat te heten, of niet?) Dus een horloge dat de dag/maand/jaar aangeeft, en dat ook rekening houdt met aantal dagen in de maand, schrikkeljaar, etc. etc.

Ik heb gehoord dat dit soort horloges er wel zijn maar om deze reden ook ongelofelijk ingewikkeld in elkaar zitten (bij electronische horloges is het natuurlijk wat makkelijker).

Kan iemand mij een (paar) merk(en)/uitvoeringen noemen die deze functionaliteit bieden? Of beter: welk veelgebruikt loopwerk(en) biedt deze functie (dan google ik de horloges er wel bij). Zijn dit soort horloges extreem duur? Bij welke prijzen beginnen dit soort horloges?

Groetjes,

Jos

Een Eeuwige Kalender is zo’n beetje de duurste complicatie die er bestaat. Zeker na de “inflatie” van de Tourbillon. Hoe knap de complicatie ook is, ik vind het de meerprijs niet waard.

Een Eeuwige Kalender moet je haast wel continue draaiende houden, want het is een crime om een langer stilstaand horloge weer op tijd te krijgen.

De goedkoopste die ik ben tegengekomen is een Kelek. (Zeer mooi en ondergewaardeerd merk). Prijzen beginnen bij 10.000+ en de sky is de limit.

gr,
Hans Mennink

IWC Da Vinci

Er stond laatst een artikel over in de Chronos, ik zal eens kijken of ik het een dezer dagen kan scannen en stiekum hier plaatsen.

heb hem hier voor me liggen

De testhorloges.

JLC master grand reveil 17900 euro
patek philippe ewige kalender 39600 euro
blancpain flyback leman 28230 euro
chopard l.u.c. luna one 33500 euro
ulysse nardin perpetual 37900 euro
Carl F bucherer patravi tribute to fritz brun 27000 euro.