Horloges met foutjes

Volgens mij zit de secondenwijzer verkeerd om Henrik.

Ed Schreef:

schreef: Vd K. schrijft JULY en VRYDAG terwijl
wel JUNI !?

verklaar ?

Deze foute Zodiac is geen Astrographic, wellicht, misschien?

wat is de hoofdprijs. :smiley:

It better be good!

Wanneer kunnen we onze inzendingen niet meer indienen? (lees: ik ben benieuwd naar het antwoord)

Kijk maar op de site van het Horlogeplatform, daar hebben ze een paar modellen, op sommige wijzerplaten is het niet correct gespeld.

De stippen staan wel goed, alleen passen de 7 en de 8 niet zo goed.
De 4 past beter omdat die een schuine zijde heeft, en de 5 schurkt goed tegen de maanstand aan.

Henrik Schreef:

Zoekend naar info over een Zodiac Astrographic
kwam ik deze tegen. Wie o wie ziet het?

Het is niet heel moeilijk hoor maar toch een hint.
De tekst bij het horloge: “ZODIAC ASTROGRAPHIC,
Circa 1960s, Stainless Steel Case. Silver Redone
Dial with Power Reserve Indicator”.

Redone Dial: de wijzerplaat is niet Re-done maar gewoon origineel?

Redone Dial: de dial Red-one is niet Red (rood) en ook geen 1?

de Minutenwijzer is langer als de sekondewijzer, staat nogal vreemd vind ik.

puntje van de 1e secondenpunt staat scheef

De Astrographic dateert van 1971 en deze is van de de “60s”. Er is een probleem met de “timeline”.

“Astrographic” hoort dus niet op de wijzerplaat? En nu stop ik ermee, want ik maak me onsterfelijk belachelijk inmiddels. :smiley:

op precies 60 sec staat geen punt die is vergeten als de wijzer precies boven staat staat deze tussen twee puntjes

Lunesa Schreef:

“Astrographic” hoort dus niet op de wijzerplaat?
En nu stop ik ermee, want ik maak me onsterfelijk
belachelijk inmiddels.

Hallo, daar ben ik weer. Er had “Autographic” moeten staan op de wijzerplaat.

Zo zijn het uiteindelijk meer foutjes.

Heel interessant topic, Hendrik, bedankt dat je het gestart bent.
Mijn bijdrage gaat over fouten in catalogi. Ook grote merken maken hierin fouten: op blz. 77 in de nieuwe catalogus van Lange: een afgebroken tandje bij hun tourbillon horloge!

Nieuwe catalogus van Chronoswiss: blz. 92 naast de Kairos: That’s not my style." Ze zij hier gewoon tekst vergeten!! :smiley: verder in diezelfde catalogus blz. 60 einde tekst: ‘After a movement has been placed inside its case, the watch’s running behavior could possibly change.’ Ook hier zijn ze tekst vergeten, namelijk dat Chronoswiss, na certificatie door het COSC, zelf nog eens extra haar calibers controleert, maar dan in de kast.

Grappig, maar het geeft een slordig beeld van dikwijls erg dure horlogemerken. Hopelijk hebben jullie deze catalogi, zodat ook jullie dit kunnen vaststellen.

Sorry, maar mijn bedoelde bericht staat op plaats 5 op dit forum. Er tussen gepost :frowning:

We hebben een winnaar!!! Je wint verder niets :smiley:
Inderdaad, de persoon die de plaat opnieuw opgemaakt heeft, heeft zich vergist in het type. Dit horloge is een Autographic en geen Astrographic! Ik heb beide horloges en het verschil is redelijk duidelijk:


Foto van Freddy


en dan ga ik er even van uit dat dit een Astrographic is :smiley:

Lees: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,5451,28833#msg-28833

Hoera! Is dit het goede emoticon voor de gelegenheid? (:smiley: