Dag makkers en makkerinnen!
Normaal gesproken loer ik alleen vanaf een afstandje naar de verschillende discussies, mooie aanwinsten en ga zo maar door, maar nu heb ik echter een prangende vraag waarop ik niet zo makkelijk een antwoord kan vinden.
Ik ben gefascineerd door horloges met een retrograde complicatie, en dan met name voor de secondewijzer. Nu zijn horloges met een gangreserve complicatie niet zo heel moeilijk te vinden, maar de complicatie op de secondewijzer kom ik helaas maar nauwelijks tegen (stel je voor wat voor een dopamine deze complicatie vrij zal maken als eens per minuut(!!) je wijzertje terug knalt naar de startpositie).
Het enige horloge wat voor mij enigzinds betaalbaar is mét deze complicatie, is er één van de Longines Master Collection. Echter heb ik het broertje van dit horloge al, maar dan zonder retrograde. Ik zou dus graag een ander merk verkennen met deze complicatie (de 44mm kast past overigens ook niet bij mijn dunne pols).
Suggesties zijn meer dan welkom!!
Ik weet niet of onderstaande afbeelding goed door zal komen, maar hierbij een voorbeeld van de Longines uit de Master collection; referentie L2.715.4.71.3.