Horloges met sterke Patina, show us!

4 likes

Wat mij betreft wel hoor! Dat gereutel over originaliteit met panische ondertoon komt mij soms de keel wel eens uit.

Restore away, Mr McManus! Ik zou het tof vinden om te zien hoe je zo’n ding opknapt.

1 like

Mijn eerste Vintage.
Iemand enig idee van de leeftijd?

2 likes

Heftig horloge … Ga je hem dragen ?

Jaren 50 want de balans heeft nog geen schokbescherming en de manier hoe de centrale secondewijzer opbouw is ,duidt ook uit die periode.

Ik vind het een gaaf horloge, Anders had ik m natuurlijk ook niet gekocht😁
Nog even een leer bandje van 18mm scoren, Schoonmaken en het glaasje aanpakken.

Of het echt een blijver is dat weet ik niet, Mijn eerste vintage. En dat is wel even wennen.

Dank je @AstonMartin
Ik heb nog geen dezelfde kunnen vinden online. Dus ook nog niet veel info kunnen verzamelen.

Jaren 50, ik heb wel eens een paar van deze type uurwerken gerestaureerd, goede kwaliteit, niet wegdoen.

1 like

Is een cal 30t2 en van 1945.

http://www.thewatchguy.com/pages/OMEGASERIAL.html

1 like

Deze moeten nog worden gerestaureerd, maar er zit genoeg patina op. Misschien laat ik dat wel zo zitten,schoonmaken met rodico, meer niet.

6 likes

5 likes

Eens was deze wijzerplaat zilverkleurig.

3 likes

Hier moet ik ook nog het een en ander aan doen. Toen was Mido nog een eigen manufactuur. Nu een onderdeel van Swatch. Jammer.

.

3 likes

@vinwat bedankt, :+1:

Ik beloof niets, Het zou niet de bedoeling moeten zijn. Maar ben er zelf toch nog niet helemaal van overtuigd :rofl:

Die laatste site zal ik eens opslaan. Dat is erg makkelijk.
Ik ga er vanavond eens goed voor zitten. En een beetje me eigen verdiepen in vintage Omega’s

3 likes

Oo. die vintage Omega’s zijn prachtig !!

Waw man, wat een mooi horloge :heart_eyes:
Als je die ooit verkoopt…

Deze oude Squales, hij loopt alleen niet goed. Moet een keer naar gekeken worden. Heeft eigenlijk TLC nodig.

11 likes

Is het een cal 30t2 ?

1 like

Pracht en praal.

LUNESA 1956

Waterproof…geweest:sob:

3 likes