Lijken bij mij op een dameshorloge.
Wie heeft dat ook?
Bepaalde merken waaronder een hier heel populair merk heeft veel kleine modellen.
Is dat gewoon wennen of komt het omdat ik best wel een dikkertje ben?
Heb ik ook altijd gedacht. Is een kwestie van wennen en erg afhankelijk van het model.
Ik zie bij mensen zelden horloges die ik te klein voor ze vind. Wel in zeer veel gevallen horloges die ik te groot voor ze vind.
dus dit
Gaat om zelfvertrouwen. Als je geen last hebt van āwat zouden de anderen wel denkenā dan kan je prima kleinere horloges dragen. (Ook als je te dik bent)
17cm polsomtrek, dus nope. 40mm is voor mij de max, anders lijken het stationsklokken.
40mm is maar een getal. Sommige horloges vallen / lijken groter omdat ze relatief veel dial tonen en/of korte of juist lange lugs hebben. De dikte maakt ook dat ze kleiner of juist groter dragen. Per geval verschillend.
Dat dus. Minder dan 36mm vind ik bijvoorbeeld meestal te klein. Maar sommige vintage horloges van 34 - 35mm kunnen dan toch wel weer, wat mij betreft. En groter dan 44mm vind ik meestal te groot. Maar dan bijvoorbeeld weer niet bij een horloge als de Tuna.
Lug to lug zegt vaak meer dan de diameter. Maar die wordt jammer genoeg zelden vermeld.
Voor mij begint het vanaf 38mm tot max 43,5mm. Horloges onder de 38, richting 35, stralen geen stoerheid uit.
Precies ook n reden waarom ik de Seagull 1963 Als Fiffer koos. Kunnen anderen ook ervaren dat n 36mm verrassend genoeg groter om de pols kan vallen dan je zou denken.
Echt, hoe kom je bij zoān gedachte?! Kijk eens naar fotoās van Keith Richards met zijn Cartier Panthere.
Hoe stoer je overkomt heeft by no means te maken met de diameter van je horloge.
Ligt helemaal aan de drager. Sommige mensen zien er zelfs met een Flik Flakhorloge nog stoer uit.
Hmm ik ken je gevoel. Heb een midsize Omega pre bond en een midsize Omega smp 300 gehad. Bij beide het gevoel gehad dat ik een damesmodel om had. Kreeg dat zelfs te horen toen ik de stalen band van mijn smp 300 liet verkleinen bij een juwelier. āMaar meneer, dit is toch een dameshorloge?ā. Uuuh neeā¦
Maar de kleinere dressers staan dan weer enorm goed bij mij op een leren band.
Een al volledig doodgeslagen discussie. En met een heleboel gezuig Dit draadje kan ook op negeren.
Ligt toch wel bij de drager hoor. Het is niet omdat een big ass Panerai Luminor er rond de pols van Sylvester Stallone of Jason Statham stoer uit ziet dat het er bij de gemiddelde man ook zo stoer uit ziet. Niet iedereen heeft een polsomtrek als de gemiddelde bovenarmā¦
Aan de andere kant als je bv naar Wijlen Clark Gable kijkt, zelfs met een 33mm Rolex Oyster Perpetual om de pols bleef die er cool en stoer uitzien.
Yep.
Meestal is gaat groter dan 40mm mij niet af. Maar in het geval van mijn 44mm vintage Seiko 6105 gaat dit dan weer wel door de kleiner ogende dail en de algemene vorm samen met het niet te hoog zijn.
Dit is hoe ik het ervaar, jongens. Inderdaad, hangt zeker van de persoon af. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat voor 38+
Het zou in theorie allebei kunnen.
Zelf vind ik rond 33mm pas te klein.