Horloges onder de 500 euro

beste horlogefanaten,

Ik ben nieuw op dit forum en ook vrij nieuw in de wereld van de horloges.
Deze week heb ik mijzelf 2 horloges aangeschaft vanop vakantieveilingen.nl.
Het zijn 2 Thomas Earnshaw horloges die mij wel mooi leken om mijn collectie mee te starten.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit gewoon een chinees plakmerk is wat niet veel met het “echte” horlogemaken te maken heeft. Toch werken deze horloges naar behoren en ben ik er tevreden van.
Als volgende stap zou ik mijzelf een horloge willen aanschaffen van rond de 500 euro, maar waar wel een echte ziel in zit. Hebben jullie horloges die jullie kunnen aanraden aan een beginner? Die 500 euro of minder kosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties

1 like

wat vind je mooi?

  • en zakelijk horloge met lichte wijzerplaat en leren bandje?

  • een duikhorloge met stalen band?

  • een pilotenhorloge?

  • of iets anders?

1 like

Hoi Merlijn, welkom, ik vind dat je de horloges die je nu hebt gewoon kunt koesteren omdat je ze mooi vind. Maar als je wat meer naar de mooie merken wilt, met leuke en goede technische uurwerken dan is hier genoeg te vinden. Ikzelf ben een Certina fan, mooie horloges met een eigen uitstraling en zeker de DS techniek verzekerd je van een degelijk horloge. Maaaaaar, Seiko heeft ook hele mooie betaalbare klokjes waar anderen je beter in kunne n adviseren. Veel kijk- en leerplezier hier!!

PS, veel van de Thomas Earnshaw horloges zijn skelet horloges, laat een foto zien van wat je nu hebt en als het in de skelet hoek zit moet je zeker de projecten van @stefanketelaars in de gaten houden

2 likes

Als je flinke polsen hebt, zeg ik dat voor 500 euro een Seiko Sumo de beste koop is. Maar zoals freund Ferdy…euh @anon50762135EV al vroeg, wat is je smaak?

3 likes

het zijn nu inderdaad 2 skelet horloges, deze spreken mij aan omdat je het mechanisme ook echt aan het werk ziet. Toegegeven, ze zijn misschien voor sommige mensen wat opzichtig, maar wel mooi. Dank voor uw reactie en ik zal zijn projecten eens bekijken

Stefan zijn projecten zijn iets boven je budget van 500, maar zeker een kwaliteit op zich en zeker uniek. De meeste “merk” horloges in de skeleton hoek zijn vrij prijzig

2 likes

Ik ga niet zeggen dat ik er fan van ben, maar Poljots zijn erg degelijk als je een skeleton watch wil.

1 like

wat mij vooral aanspreekt is een horloge met een leren bandje. Dat wat classy oogt, maar wat je toch dagelijks kan dragen. ik heb vrij dunne polsen (de thomas earnshaw zit op het voorlaatste gaatje) dus een heel groot horloge zal mij niet staan ( dit horloge is de ES-8043-02 en is 41 mm)

Ik zou zeggen een complete duiker ( ik weet er ook nog een :wink:)

1 like

Ik hoor daar heel veel goede verhalen over (Russische in het algemeen) maar ben daar zelf helemaal niet in thuis dus geloof je op je woord!! :thumbsup:

Wellicht is een Seiko SARB035 of 033 een goeie optie. Een net horloge met zichtdeksel zodat je het mechaniek toch nog kunt bekijken.

edit: Een SARB035 is wel een beetje de geeikte saaie keuze. Er zijn ook een hoop andere Seiko modellen die ik mooier vind in deze prijsklasse.

Ook Orient heeft met de Orient star mooie klokjes met zichtdeksel en of open heart zelfs.

Ik zou voor een dresser onder de 500 wel altijd voor vintage gaan. Veel meer bang for the buck vaak.

1 like

Volgens mij op marktplaats

Hoi Merlijn,

Van harte welkom op het allerleukste Horlogeforum van de hele wereld! :+1::sunglasses:

Wij zijn hier allemaal net kinderen en houden heel erg van plaatjes. Sterker nog…zonder plaatjes telt het niet! :sunglasses: Dus laat de foto’s maar komen van die eerste twee klokjes! :+1:

Zoals reeds gezegd is er tot 500 Euro best veel te koop. Zowel nieuw als gebruikt. Gebruikt kan je uiteraard een wat hogere kwaliteit kopen voor dat geld. Kijk maar eens in het blauwe gedeelte van het forum; daar staan de klokjes die de leden te koop aanbieden.

Nieuw zijn onder de 500 Euro merken als Seiko, Tissot en Certina altijd goed, maar er is teveel om op te noemen uiteraard. Gewoon veel kijken en lezen op het forum en dan komt het helemaal goed! :relaxed:

Heel veel plezier hier en succes met kiezen!

1 like

hier alvast een foto van het horloge dat ik deze week ben beginnen dragen.

2 likes

Mooi begin hoor! :+1: :relaxed:

En als je een mooi chique horloge zoekt van zeer goede kwaliteit, dan staat er nu hier op het forum iets moois te koop van forumlid David @daffie :slight_smile:

3 likes

Ik heb nog een mooie diver chrono te koop staan voor 300

Thx Harry :thumbsup:

Pracht klok idd en met een goed voorstel kan ik zeker leven…

1 like

Ik heb hier 2 horloges te koop staan die wellicht aan jou eisen voldoen.
Seiko Sary079 en Christopher Ward c7.

Hamilton heeft ook een aantal mooie horloges voor rond die prijs