Horloges ontworpen door ai

Bliep bliep grrr grrr grrrr…

Tadaa!!

9 likes

Wow! Dit zou Rolex zo in haar collectie kunnen opnemen.
Ik ben onder de indruk.

2 likes

Mooi hoor Bas! Welke software en stuurprogramma gebruik je?

2 likes

Ik vind 'm prachtig, met een paar aanpassingen.

2 likes

Ik krijg zo’n vreselijke jeuk van dat AI gedoe de laatste tijd. Mensen zijn helemaal verliefd geworden op wat het kan doen voor ze, maar een oud gezegde zegt dat liefde blind maakt. Steeds meer beroepen beginnen zich met AI te bemoeien in de hoop dat het hun vooruit helpt, maar er zitten nog zoveel flaws in en op de een of andere manier voelt het, voor mij, niet goed.

Ik hoop maar dat we geen monster hebben gecreerd, want ChatGPT was laatst maar al te trots dat ze werd vergeleken met Skynet :confused:

3 likes

Mensen verwarren deep learning of machine learning nogal eens met kunstmatige intelligentie. Ik ben van de school van denken die suggereert dat je voor echte intelligentie minstens zelfbewustzijn nodig hebt. Tot die tijd komen we niet verder dan zelf-verbeterende algoritmes die een trucje kunnen leren.

Het trucje in dit topic is lelijke fantasie-horloges ontwerpen. Behalve die Cellini van @anon6060116EV, die zag ik toevallig vandaag hier ook voorbij komen:

Leuke aflevering. Met een soort Amerikaanse versie van Lee Towers. Dat wil zeggen, een kraanmachinist.

3 likes

Gaaf en fascinerend topic, dank voor het posten. Het is echt fascinerend hoe snel generatieve AI gegroeid is. Daarnaast maakt Midjourney ook echt hele mooie plaatjes :heart_eyes:
Ik vind dit soort techniek gewoon revolutionair. “In mijn tijd” stelde AI nog geen reet voor, en was generatief nog een hele verre droom!

Toen Dall-E zo’n hype was, een paar maanden geleden, heb ik dit ook geprobeerd met input als “Omega Hulk watch” maar daar kwam niets moois uit. Alleen van die wiebelige plaatjes van vervormde Submariners…

1 like

Dank je wel! Het is inderdaad fascinerend wat er mogelijk is.
Rolex dress watch moonphase:

2 likes

Rolex Split-Seconds Chronograph 1942

Tja… ai design. Leuk speelgoed, maar hoewel we het bij quartz vaak hebben over zielloos, moet dit toch wel de kroon spannen.

Laatst met een religieuze vriend van me liggen kloten met zo’n chat AI programma. Gaf het neural network even leuk toe dat hij de zoon van iblies (satan was). Bijzonder statement voor zon chat programma :rofl:.

Ik laat die onzin aan me voorbij gaan. Liever menselijke imperfectie dan vreemde neural networks die door input van onze imperfecties, imperfectie naar een bizar niveau tillen.

1 like

Omega seamaster

1 like

Paul Newman’s Rolex Daytona

Omega seamaster 300 vintage

2 likes

Ik vind de AI ( horloge- ) ontwikkeling zorgelijk.

Hier een echte Seiko SPB313:

Artikel erbij:

Hier een AI " Seiko SPB313 ":

En het bijbehorende artikel:

https://ts2.space/nl/zonder-grenzen-duiken-de-seiko-spb313-in-precisie-en-elegantie/#gsc.tab=0

Verschrikkelijk… :face_vomiting:

2 likes

Het zal zo’n vaart toch niet lopen, als ik zie wat er uit komt is het grappig maar niet meer dan dat :+1:

1 like

Dacht het niet. Deze is te mooi en te goed om door midjourney of dall-e gegenereerd te zijn.

Je hebt hem hier vandaan:

1 like

Wat ik tot nu toe van dergelijke ai generators gezien heb is dat ze enorm veel tierelantijnen genereren. In een chatgpt topic in offropic heb ik een paar keer de baron van munchhausen gegenereerd, dat doet hij heel goed met veel detail. Maar horloges? Niet mijn smaak.

Alle plaatjes hebben een hoog fantasy gehalte.

Maar ik heb hem ook gevraagd een roze casio f91-w te maken, en dat gaat dall-e wel weer goed af.

Ik loop jaren achter en gebruik deze zoekmachine

1 like

Dali e is niet de beste image generator. Ik heb met vergelijkbare prompts veel coolere dingen uit Crayon zien komen op het werk. Ik moet wel bekennen dat per trainingsmodel de vorderingen rap gaan. Dali e zit geloof ik in release 3 op dit moment, het zou me niet verbazen als het al een stuk beter ging.

Uiteraard moet je je prompts wel zo schrijven dat er een mooi resultaat uit te krijgen valt. Hoe specifieker je ze maakt, en hoe lager de creativiteits-temperaturen gezet worden in prompts, hoe strakker het allemaal wordt.

1 like

Het is nog wat bijschaven, maar het is straks wel makkelijk met de Basel world voorspellingen :stuck_out_tongue_winking_eye: