Horloges ontworpen door ai

Dat vind ik zo grappig aan ai. Elk mens weet dat er 10 bij 10 minuten moet staan. Maar een ai heeft geen enkel begrip, alleen grootste kansen. Hij weet dat er iets moet komen, maar verzint iets dat lijkt op wat er op die positie hoort, er is nog geen begrip dat het een 10 is die daar op 10 minuten hoort. Evenzo de 40 en 50. Net als dat ai vaak een verkeerd aantal vingers aan een hand tekent. Het wordt vast beter, maar het begrip werkt heel anders dan hoe dat bij een mens werkt.

2 likes

Ik ben ook geen fan van a.i.
Het moet steeds sneller en beter, men weet niet wat men zich op de hals haalt in de toekomst. Je weet straks niet meer wat echt of nep is.

1 like

Ik heb me al vaker vergist, maar ook van AI verwacht ik niet hetgeen dat al die tech-bedrijven er van blijken te verwachten, gezien de miljarden die erin gepompt worden.

AI combineert feitelijk al bestaande en bekende zaken en giet daar een sausje overheen. Daar kunnen wel leuke dingen uitkomen, maar ieder mens weet dat veel uitvindingen en ontdekkingen ook bij toeval zijn gedaan.

Het zou mij niets verbazen als je er over 2 jaar weinig meer over hoort.