Gaaf topic Bas!
Doet me denken aan een Dodane Type 20.
Gaaf topic Bas!
Doet me denken aan een Dodane Type 20.
Roger Williamson is dodelijk verongelukt op Zandvoort. Een vriend van me heeft het ongeluk voor zijn neus zien gebeuren. (Illegaal, hij had geen geld voor een kaartje en was stiekem onder het hek door gekropen)
Onder de indruk is hij een dag later terug gegaan, weer onder het hek door gekropen en heeft daar nog rondgekeken. Ineens zag hij in het zand een Omega Speedmaster liggen, beschadigd, de band was gebroken en de hesalite beschadigd.
Hij heeft het horloge meegenomen en toen een brief aan de weduwe geschreven en aangeboden het horloge terug te sturen. Later kreeg hij een aardige brief van haar, ze dankte hem maar wilde het horloge niet terug, hij mocht het houden. Sindsdien is het horloge bij hem, en uiteraard gerepareerd.
Ik heb nog op de foto’s gekeken maar kan de Speedy helaas niet zien
Zo, dat is een verhaal zeg.
Gaaf verhaal! Dat hoort hier helemaal thuis natuurlijk. Heb je misschien foto’s van het horloge? Dan kunnen we die hier ook registreren.
Ik zal het hem vragen. Het is een Speedy zonder "Professional ’ op de plaat, opgelegd logo en wel de inscriptie op de achterkant.
Het verhaal was niet helemaal goed. Het horloge was van Piers Courage die op 21 juni 1970 verongelukte. de Speedy is een pré moon met de DON bezel en de “oude " wijzers, waarschijnlijk cal 321. Dit is een foto van de site na het ongeluk.
Ik heb dit verhaal hier of ergens anders al eens gelezen. Kan dat?
Ik kende het verhaal al langer en was wat details vergeten. Ik weet niet of hij het al eerder ergens is verteld, ik zal het vragen.
Edit: dit heeft nooit in een blad gestaan of hier op het forum. Recent heeft een journalist er iets van gehoord en hij zou mogelijk een artikel er aan wijden rondom de komende GP. Het ongeluk is ook bijna 50 jaar geleden.
Bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld! Dit is inderdaad een pre-moon referentie 2998 of 105.002. Dus de rechte lugs met alpha handset en de cal. 321!
De onderstaande foto van laat ook mooi zien dat hij een straight lug Speedy droeg op de bewuste dag in 1970.
Nu ben ik wel erg benieuwd naar de inscriptie op het achterdeksel!
Hier nog een foto van de case back!
Binnenkant: 2998-62/321
De seconde wijzer en de kleine wijzers zijn vermoedelijk vervangen bij de reparatie na het ongeluk ergens begin 70er jaren.
Voor wie dit een interessant topic vind. John Goldberger heeft natuurlijk weer mijn idee gestolen en een er boek van gemaakt.
Boek ziet er goed uit, maar wel €170
Voor een Goldberger boek is het een redelijk schadelijke prijs.
Hij moet die collectie ergens van betalen…
Ziet er wel uit als een interessant boek. Mooie boeken, stevig uitgevoerd, met veel foto’s en in kleine oplage zijn nu eenmaal duur. Het komt niet voor als een vreemde prijs.
Er zijn hier al meerdere foto’s voorbij gekomen die gemaakt zijn door Bernard Cahier.
Bernard Cahier was een Franse foto-journalist in de Formule 1. Hij begon met het fotograferen van F1 in 1952 en in 1968 was hij een van de oprichters van de International Racing Press Association die begon met het organiseren van de media in de F1.
De foto hieronder is zijn zoon Paul Henri Cahier samen met Mario Andretti tijdens de Le Mans van 1966. Uiteindelijk is Paul Henri Cahier ook een zeer bekend F1 fotograaf geworden.
Het mooie aan deze foto was weer een in het oog springend horloge maar niet makkelijk te identificeren. Maar nu enkele maanden later is het mij toch gelukt.
Het horloge is nu in mijn bezit en wordt ook weer in ere hersteld. Maar de conclusie is dus een Lemania 105. Een erg leuk verjaardagscadeau van Mario.
Mooi verhaal, dank voor het delen. Daar zit inderdaad nog wat werk aan. Is het het horloge van Cahier zelf?
Geen dank! Nou eigenlijk enkel de correcte wijzers vinden is de enige lastige opdracht. Maar ja ik heb hem persoonlijk van Paul gekocht.
Kwaliteit heeft een prijs, inderdaad schappelijk
Alleen, zoiets koop je niet snel even naast de boodschappen. Zeker een heel mooi Kerstcadeau bijvoorbeeld, bedankt voor de tip