Horloges op het circuit (50's, 60's & 70's)

De Seiko Bullhead werd ook pas in '69 uitgebracht. Het meeste wat hier nu te vinden is is voornamelijk 55-69. Ook denk ik dat in de top raceklasse ook alleen de top horloges werden gebruikt. Er zaten ook veel rijke Zwitserse families achter natuurlijk.

@wbcoupe Het was eigenlijk heel gebruikelijk dat de coureurs dit zelf ook deden. Er was hier ook genoeg tijd voor op de rechte stukken en circuits hadden in deze jaren ook veel langere rechte stukken. Ook was er geen radio aan boord. Je ziet ook dat midden '70 de horloges beginnen te verdwijnen uit de cockpits en het een marketing middel aan het worden is.

4 likes

Mike Hawthorn 1954 Unknown 3-register chronograph.

De wijzerplaat lijkt een beetje op de bolling van een Lemania of Omega 321 chronograaf.

2 likes

Meen 2 rijen tekst te zien te hoogte van het logo… Universal geneve misschien?

Ja zou ook zeker wel kunnen! Erg lastig om deze horloges te valideren omdat er destijds enorm veel variatie was in de wijzerplaten, kastvormen en pushers. Zou ook een Girard Perregaux kunnen zijn omdat het logo langgerekt lijkt.

1 like

Carrol Shelby, Le Mans 1959 - Rolex Oyster

1 like

Vic Elford, Porsche 908, Targa Florio, 1970 Pitcrew Omega Speedmaster 105.012

1 like

Sergio Mantovani, 1953, Eberhard Split-Second Chronograph

Een chronograaf met een behoorlijk eigen look qua kast, grootte en pushers plus dat er ook een Split Second button te zien is. Dat kan niets anders zijn dan de Eberhard Split-Second zijn.

6 likes

Dit blijf ik toch een van de coolste vintage ‘horlogeplaatjes’ ooit vinden.
Sir Frank Williams met een Speedy op flatlink bracelet :slight_smile:

5 likes

Wat een gaaf horloge :ok_hand:

1 like

Juan Manuel Fangio, 1958 (3 maanden na zijn laatste race), Rolex Bombay lugs

02578a-600x400

1 like

Jongens. Blijf ze insturen :blush:

1 like

Wat een gaaf horloge, wel een dikkertje :blush:

1 like

Gaaf topic Bas!

Doet me denken aan een Dodane Type 20.

1 like

Peter Collins, 1956, Omega Seamaster Calendar Bumper

Omega Bumper Seamaster

5 likes

De legendarische rolex daytona ref. 6239 van Paul Newman.
paulnewman UNO

3 likes

Roger Williamson is dodelijk verongelukt op Zandvoort. Een vriend van me heeft het ongeluk voor zijn neus zien gebeuren. (Illegaal, hij had geen geld voor een kaartje en was stiekem onder het hek door gekropen)
Onder de indruk is hij een dag later terug gegaan, weer onder het hek door gekropen en heeft daar nog rondgekeken. Ineens zag hij in het zand een Omega Speedmaster liggen, beschadigd, de band was gebroken en de hesalite beschadigd.
Hij heeft het horloge meegenomen en toen een brief aan de weduwe geschreven en aangeboden het horloge terug te sturen. Later kreeg hij een aardige brief van haar, ze dankte hem maar wilde het horloge niet terug, hij mocht het houden. Sindsdien is het horloge bij hem, en uiteraard gerepareerd.
Ik heb nog op de foto’s gekeken maar kan de Speedy helaas niet zien

9 likes

Zo, dat is een verhaal zeg.

1 like

Gaaf verhaal! Dat hoort hier helemaal thuis natuurlijk. Heb je misschien foto’s van het horloge? Dan kunnen we die hier ook registreren.

2 likes

Ik zal het hem vragen. Het is een Speedy zonder "Professional ’ op de plaat, opgelegd logo en wel de inscriptie op de achterkant.

1 like

Het verhaal was niet helemaal goed. Het horloge was van Piers Courage die op 21 juni 1970 verongelukte. de Speedy is een pré moon met de DON bezel en de “oude " wijzers, waarschijnlijk cal 321. Dit is een foto van de site na het ongeluk.


En dit zijn de foto’s van het horloge nu.
Bijzonderheid van de huidige eigenaar: Toen ik het horloge vond was het blijven stil staan op 10.30/22.30?
Hij is dus blijven doorlopen tijdens de"magnesiumbrand”
De auto was zo licht mogelijk gemaakt en in dit geval was er veel magnesium gebruikt i.p.v. aluminium.

16 likes