Horloges passen: de Breitling Chronomat B01

Hoe leuk zou het zijn om naast ‘wat draag jij, wat zou je willen dragen en welke moet je wanneer dragen’ topics een review topic te hebben? Frequent een horloge pikken waar een review over wordt gemaakt. Zal vast ook op de andere social media kanalen zijn, alleen ik kom altijd hier en leek me wel leuk.

Vandaag moest ik bij restaurant Joelia’s zijn… voor de Rotterdammerts of kenners van de stad onder ons… dat is dat restaurant op de hoek van de Singel die al 35jaar open gebroken leg.

Niet ver daar vandaan is geheel toevallig de S&C en laat het weze dat ik daar moest weze.

Ik wilde graag een kettingkie late maken die ik nu in het zilver heb en was benieuwd wat hun konden doen. Ik kom ‘geregeld’ bij S&C en een paar weke gelee kon ik me op de lijst late zetten voor de Sub.

Na een goeie bak pleur uit een plastic bekertie uiteraard en een prijsopgave voor me ketting, door naar de horloges. De Rolex Boutique aan de overkant had trouwens een 41mm two tone rose gold met chocolate dial en een Yachtmaster blue dial in de vitrine leggen. Verder, voor mij niks interessant…

De dame liet mij het nieuwe model Breitling zien, wat ik nog niet in het echt had gezien.

Ik vond het werkelijk waar een prachtig horloge. Ruim 70 mijers, dat dan weer wel, de kleuren van de dial (groen, zalm en blauw) vond ik allemaal even prachtig.

Ok… de band… je vind het mooi of niet… hij zat in ieder geval als gegoten. In mijn ogen heb dit horloge alles waar ik dan van hou: Zwaar (mot wel wat voele), lekker bling gehalte( Als ik
dan 79 mijers uitgeef, mag het best gezien worden), fijne band met onzichtbare sluiting en een vrij ‘unieke’ uitstraling. Zelfde wat ik altijd heb bij de Datejust, alleen die voldoet niet aan het ‘zware gevoel’.

De sluiting is wat apart. Valt mooi onzichtbaar weg, maar is even een handigheidje wat je moet hebben. Hij sluit in mijn beleving ‘verkeerd’ om.

Het idee en statement achter de roulaux band is eigenlijk simpel: dit is het en daar moet je het mee doen. Er wordt dus vanuit Breitling geen andere band geleverd.

De dial is zoals gezegd prachtig. Moet je zien in het echt.

Is die dan 7900 euro waard? Ik vind dat lastig beoordelen. Eigen uurwerk, chrono functie. 6500 had ik aantrekkelijker gevonden​:sweat_smile::sweat_smile:

Wie heeft deze in bezit of ook gepast toevallig? Let us know!

Hierbij nog ff wat foto’s uiteraard!

14 likes

lieve hemel :heart_eyes:
het is inderdaad een pracht om naar te kijken :+1:
een breitling liefhebber zal het zeker niet onberoerd laten :smiley:

Yep, echt een erg gaaf horloge!

Dat zijn flinke klappers allemaal. Mij persoonlijk iets teveel van het goede. Die blauwe dial is wel erg mooi zo op de foto :+1: :+1:

Ennuh…

… u bent auto verkoper?

5 likes

Hahahaha… nee hoor zeker niet… werk in de zorg! Ben Rotterdammer

2 likes

Ów jAaa joh??!!

Ik vind het een erg mooi horloge, qua prijs…sja hobby en liefde kosten nou eenmaal geld! Dus gewoon doen als je er gek op bent.

Voor mij, hoe mooi ik deze dan ook mag vinden.
Er is geen liefde…

1 like

heb hem ook gepast, een paar maanden terug in geneve. hij zit zeker heel lekker op de nieuwe rouleaux.
Maar daarnaast had ik ook mijn oude crosswind om, en die vind ik toch een stuk leuker afgewerkt, voornamelijk op de wijzerplaat. Ik vind het horloge redelijk saai en ietsje te strak, maar ieder zijn smaak.
Prijstechnisch vind ik ze netjes geprijst in deze markt.
Zeker duur maarja dat is hobby.
Er zijn andere merken wie hier op hf aanbeden worden en die zijn nog een stuk saaier, en zeker niet degelijker. En een stuk duurder.

2 likes