Horloges tijdens mijn vakantie in.....Thailand

Toen ik mijn vakaniebestemming voor deze zomer wist heb ik natuurlijk vantevoren gekeken op het internet wat er allemaal te koop zou zijn.
Ik wist ook dat er weinig ruimte zou zijn voor horlogeshoppen gezien het karakter van de reis (groepsreis) en het drukke programma. Wat ik ook wist is dat Thailand een oase van nepartikelen is, nou dat is nog zacht uitgedrukt…

een straat in chinatown op weg naar een volgende tempel

ook op Samdoen Saduak floating market is er genoeg aanbod…

De topper qua neppers is de nightmarket in Chiang Mai. Hier kijk je je ogen uit.
De verkopers denken dat wij falang (buitenlanders) dol zijn op ‘Lolex’ en ‘Panelai’. Ik had mijn buurvrouw een nep-Cartier beloofd. Gelukkig hadden ze dit model niet (Pasha met diamant). Hoefde ik in ieder geval geen nep te kopen. Ze deden wel hun best om het te zoeken.
Ik mocht zelfs in de kluis kijken wat hij had. Het betreft hier toch een echte industrie van neppers. De verkoper liet me een catalogus van de fabriek zien, een behoorlijk dik boekwerk met alle door deze fabriek gemaakte modellen.
De index liep van A.Lange via Omega naar Zenith en alle bekende merken die daar tussen staan…
Maar neppers blijken toch ook weer hun naam eer aan te doen. Een reisgenoot kocht er één, deze was helaas niet bestand tegen een douche. Zo zie je maar weer, het origineel is altijd beter. Wat opviel was dat de prijzen niet meer zo nep zijn. Voor 10 euro koop je niets meer!

Gelukkig kun je op het vliegveld wel weer je hart ophalen. Hier zijn winkels van Chopard, Cartier (met mooie limiteds van de Santos 100), Bylgari enz.
Ook de winkels van worldwidewatches zijn de moeite waard. Een hele grote collectie Omega, Franck Muller (zoveel had ik er nog nooit bij elkaar gezien) en ook AP, JLC, Corum, Chronoswiss GP,en…heel opvallend vind ik, Rado. Rado zag je trouwens ook in elk nepstalletje.
De prijzen van alle merken lagen op europees niveau, dus niets gekocht :wink:

Groet,
Arno

Heel leuk om te zien dat daar alles gewoon te koop is.
Thailand schijnt ook het walhalla voor vintage horloges te zijn.
Heel mooie foto,s trouwens.
Groet Chris

De nightmarket in Chang Mai is inderdaad geweldig. (tu)

Hoewel het MBK in Bangkok ook de nodige nep heeft…

mooie foto’s, helder reisverslag met relatie horloges. En prachtig
zoals je de druk om neppers te kopen hebt kunnen weerstaan.

Had je geen zin om al die stalletjes met die fakes omver te gooien?:wink: Of mag dat weer eens niet?

oeps! foutje

Dus Luilekkerland ligt gewoon in Thailand!

(voor sommigen dan :slight_smile: )

Leuke foto’s.

Ik ga meestal de warenhuizen in waar je een soort bijenkorf-horloge-afdeling hebt.
Merken die vooral veel aangeboden werden waren: seiko/citizen/orient/cyma/titus/casio/mido/rado.

De grote Lotus/Big C (warenhuis-supermarkt-keten die in elke grote stad zit) heeft vaak aparte juweliers die nog wel eens aparte modellen heeft.
Bijv. de gele alba die ik afgelopen april heb gekocht (Koh-Samui). Gespot: De rode seiko monster 380 euro (Ayuttaya) en de gele koninklijke seiko atlas 440 euro(Bangkok) die al een keer op dit forum is “geshowed”. Ook mooie orient modellen die de verjaardag van de koning herdenken…met japanse datumaanduiding voor ongeveer 100 tot 150 euro, automaatjes natuurlijk.

Dus inderdaad veel aanbod van nep, heeeel veel nep (meestal op de markt/straat voor de falang/buitenlander)
Maar als je gewoon een paar warenhuizen induikt kan je nog een leuk origineel horloge tegenkomen (en dan is afdingen in tegenstelling tot de markt/straat vruchteloos, als je geluk hebt is er sale).

Groeten jfg

de warenhuizen die ik heb bezocht (dat waren er niet zoveel) hadden niet veel keus. Ik had gehoopt de gele Seiko te vinden, maar helaas. Misschien een volgende keer. Zo te zien zijn ze ook daar nog behoorlijk aan de prijs.

Groet,
Arno.