Horloges traden/flippen "Road to Rolex"

Het einddoel is bijkomst, het gaat mij om de weg ernaar toe.

Denk je niet dat er kleine winsten te behalen valt op horloges in de mid range 500 tot 1000? En dan heb ik het over 10-15%. Elke stap is een stap

Nee dat is echt heel moeilijk.

Horloges in dat prijs segment schrijven gewoon heel rap af. Er zijn enkele die redelijk de waarde behouden maar ook die schrijven af.

1 like

Ja zat en met kopen verkopen moet je een diepe buidel hebben. Tenzij het je lukt elk horloge duurder te verkopen dan wat jij er voor betaald hebt.

Dus wil je een Rolex, koop dan een Rolex. Wil je veel horloges kopen en verkopen dan doe je dat.

Eigenlijk valt er weinig zinnigs op te antw9oorden omdat dat helemaal van je financiële situatie zal afhangen. En die gaat sowieso sterk veranderen gezien de huidige situatie dus ik zou het bij die ongeveer 200 houden op dit moment en dan even rustig de kat uit de boom kijken.

En welkom hier!

Je wilt dit plan in de verkeerde richting uitvoeren.

Beter ga je even naar Schaap en Citroen, koopt een stalen Rolex Daytona, verkoopt hem vervolgens met een dikke vette winst en van de winst koop je dan 80 Seiko’s :sunglasses:

8 likes

Oh jee, het woord rolex is genoemd :crazy_face:

De enige vraag tot nu toe is eigenlijk:
Welk horloge wordt je 1e aankoop? :thinking:

Dat is een goeie. Dat maakt het ook leuk om te doen… de research

Ja.
Maar dat is ook mijn punt,
moet je je ook afvragen of je op een duur niet gewoonweg op zoek gaat naar de “beste deals” of juist naar de horloges die je graag eens zou willen proberen.

Een service voor een automaat in die prijsklasse kan ook al snel richting honderden euro’s lopen, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar stel dat je 20 horloges gaat inkopen + verkopen om van €200 €1000 te maken. De kans is groot dat er gedurende deze “flipperiode” iets niet verkocht geraakt en je gedurende weken met een horloge blijft zitten, of dat het horloge stopt met lopen, een beschadiging bij ontvangst etc.

Zo blijf je bezig.
Een betere doelstelling zou zijn om juist geen/ zo weinig mogelijk verlies te maken.

Ik probeer zelf ook graag verschillende horloges uit en flipper daarom geregeld (nu wel veel minder als vroeger sinds mijn Sinn 104 :heart_eyes:) maar ik word zelf gek van de communicatie rondom heel het gebeuren (vooral op MP maar soms zelfs op dit forum).
Als je het professioneel wil aanpakken moet de kant van communicatie je dan ook echt liggen (ik denk dat federicotalkswatches hier ooit een video over heeft gemaakt op youtube, kan je eens opzoeken)

Ik wil je niet demotiveren want ik vind het een uitdagend idee maar:

Ik denk dat het gemakkelijker zou zijn om “the road van 1 Rolex naar 2 Rolexen” te bewandelen maar je kiest dan ook weer een slechte periode om hiermee te beginnen :joy:

1 like

Ik ben het eigenlijk niet eens met de meesten hier. Ik denk dat het heel goed mogelijk is om via in en verkoop (een klein beetje) geld te verdienen. Sterker nog, ik weet het, omdat het me in het verleden vaak gelukt is. Als je goed speurt en vooral enorm veel advertenties doorspit dan kun je altijd koopjes vinden die je voor wat meer kunt verkopen. Zal wel een paar jaar gaan duren ben ik bang.

1 like

Dat zei ze gisteren ook tegen mij idd :innocent:
Jouw vriendin…

Ja ik denk van wel. Maar dan kom ik terug op mijn eerdere verhaal dat je je er in moet verdiepen. En niet een klein beetje maar heel veel. Alleen dan haal je de leuke dingen eruit waar je eventueel wat winst op kan maken.

Even snel “wie heeft er tips?” zal niet werken. :man_shrugging:

1 like

Ik kan mij herinneren dat ik een jaar geleden ditzelfde idee had, na een paar aan- en verkopen ben ik nu trotse en tevreden eigenaar van een tudor met linnen wijzerplaat uit 1984. Ik ben echter met 500 euro begonnen. Mijn eerste aankoop was een Tag Heuer 2000 exclusive automatic. Ik raad aan om naar dit merk te kijken, het is niet ieders cup of tea maar heeft toch een exclusief merkje op de wijzerplaat.

PostNL is de grote winnaar! Die verdienen op je aan en verkoop.

3 likes

En zie het maar eens een paar jaar vol te houden. Stel dat het 7 jaar is. Dat is een lange weg en veel horlogedeals. Mogelijk ook met ‘vervelende’ deals en afpingelaars.

Gemakkelijker is: elke maand 50 Euro opzij zetten voor 7 jaar lang: 4200 Euro budget. Mooi budget voor een tweedehands/bijna nieuwe Oyster Perpetual.

Succes in ieder geval!

google eens op "trading up"
en je vindt bijv. wheeler dealers.

van eend naar Rolls Royce :slight_smile:

Over 7 jaar kost een OP gewoon 8k list

4 likes

Ik heb enkele jaren gehandeld in de “200” range. Daar pak je makkelijk 20 procent netto rendement. Dus dan moet je volume draaien. Na een paar jaar kocht ik een eerste higher end horloge (kon van de winst) en toen ging het mis qua verzamelwoede :joy:
Maar de stap voor stap upgrade route heb ik geen ervaring mee…

1 like

Geen antwoord, dus hij is nog even zoet met informatie vergaren jongens :+1:

1 like

Moet dit niet gewoon in de Rolex-draad? Dat gezever elke keer weer…

Kutmerk. Maar als iemand mijn dierbare 1601 aangeboden krijgt, even een PB graag. Ik heb de serienummers nog… :disappointed_relieved::sweat_smile:

2 likes

Welkom op ons Forum Ruben. Je hebt met je eerste Topic in ieder geval al wat los gemaakt. Succes (over een poosje in het Blauwe deel…).

jeutje … wat een zure bedoeling waarom nou.
En mocht je het echt niets vinden … je kunt een topic heel simpel met 1 klik op negeren gooien he … stuk minder moeite dan een reply sturen.