Horloges traden/flippen "Road to Rolex"

Hey Leden,

Ik heb mij sinds kort aangemeld op dit forum, maar ik lees al een lange tijd mee. Ik ben al vanaf jongs af aan gefascineerd door horloges en dan het mechanische in het bijzondere!

Nou ben ik ook toevallig altijd al bezig geweest met het inkopen en verkopen van spullen en dit brengt mij op het volgende…

Het lijkt mij erg leuk om horloges te kopen en verkopen. Ik zou dan met ± 200 willen beginnen met als uiteindelijk doel een Rolex. Welke weet ik nog niet, maar dat komt nog wel!

Ik verwacht niet dat dit binnen 10 trades lukt, maar het gaat mij ook meer om de weg ernaartoe en de horloges die ik tegenkom.

Heeft een van jullie ervaring hiermee en zo iets gelijks al eens gedaan?

6 likes

Handel mag niet he :laughing:

Maar is best een leuk streven eigenlijk , go for it!

2 likes

Ja Ronald handelen mag niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

@Captaingingerbeardd is er al 6 jaar en 80+ horloges mee bezig.

Hoe dan ook, je legt altijd geld bij.

Dat bovenstaande doet ongeveer 90% hier :joy:

5 likes

Ik zou gewoon sparen en een rolex kopen. Dat geintje wat jij wil was anders al lang gebeurd. Toch wens ik je veel succes!

2 likes

Flink bij leggen dan moet het lukken succes.

Mooi streven!

Handel is nooit saai. Je kan bijv eens kijken waar bepaalde horloges goedkoop te krijgen zijn (DLD? UK?) om ze elders te verkopen. Er zijn genoeg forums online waar je je kan oriënteren.

Klein starten kan slim zijn: eerst reputatie opbouwen en dan uitbreiden naar grotere werk. Zie ik ook veel op ebay gebeuren.

Succes met je avontuur!

Ja en dat is juist zo enorm mooi. Hij heeft dus in zijn reis ernaartoe 80 horloges voorbij zijn komen

Het gaat mij juist om de weg ernaar toe! In één keer kopen lijkt mij eerlijk gezegd niet leuk en minder uitdagend…

Mijn moeder zei altijd al dat ik speciaal was…

Welke forums/websites raad je aan?

En wat zei je vader daarna??? :sunglasses:

4 likes

Die keek altijd heel bevestigend😤

1 like

Ik heb altijd het idee dat als je dit moet vragen, het nogal een ingewikkelde zaak gaat worden.

Als ik iets wil verlies ik me helemaal in het verdiepen hierin. Honderden Google hits doorspitten tot ik er alles van weet. Nu ben ik zelf nogal autodidactisch aangelegd maar dat heb je volgens mij ook nodig. Ik snap dat het makkelijk is om tips & tricks te vragen maar op deze manier leer je het niet (snel).

4 likes

Dan moet het wel kloppen…
Succes met de quest

Hahah succes met je Quest en een mooi streven!

Ik ben benieuwd hoe het zal lopen!

Mijn vriendin wordt gek van me… geloof me dat gebeurd niet snel. Zie die vraag dan ook als onderdeel van het verdiepen. Heb jij anders nog ervaring met het traden van horloges die je wilt delen?

Ik kan je alvast helpen de weg wat langer te maken, ik heb hier een Vostok met een waarde van +/- 100 euro, die mag je overnemen voor 200 euro.

7 likes

Dit lijkt me wel een goede😅

Ik wens je veel succes. Hier gaat het in ieder geval niet lukken.

Met het aantal horloges dat ik hier verkocht heb ben ik alleen maar armer geworden.:smiley:

4 likes

Als ik het goed heb wil je met €200 beginnen en zo naar €10.000 opwerken met enkel horloges in te kopen & opnieuw te verkopen.
Houd goed rekening met dingen als onderhoudskosten, verzend/ importkosten en horloges die bij aankomst toch niet voldoen aan de beschrijving.
Daarom denk ik dat het op deze manier niet succesvol gaat eindigen en het meer een vorm van tijdsverspilling gaat zijn.

Ik denk dat een (veel) hoger beginkapitaal en een focus op (duurdere) merken als Omega of Rolex meer kans heeft op slagen, maar dan moet je het naar mijn mening ook echt professioneel beginnen aanpakken met een ebay account, een eigen website, social media, etc.

Hierdoor gaat het op een bepaald moment niet meer aanvoelen als liefhebberij, en meer als werk.

3 likes