Horloges uit erfenis, geen idee herkomst/waarde

Beste forum lezers,

Uit een erfenis heb ik een aantal zakhorloges verkregen. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken op internet, maar kom geen soortgelijke exemplaren tegen. ook niet op ebay. Het gouden Geneve horloge is volgens mij iets aparts, niet meer puntgaaf, maar heeft volgens mij de meeste waarde. Kan iemand misschien aangeven waar ik terecht kan voor een eerste indicatie van de waarde/herkomst? De foto’s staan gedeeld op OneDrive. Alvast bedankt!

https://onedrive.live.com/redir?resid=CB896252F0B42CE9!82209

Hallo,

Ik zie op het eerste gezicht niet zo erg veel waarde. Ik zie twee uurwerken en het laatste uurwerk is het oudst. Het lijkt op een Montandon en het voorbeeld uit Ranfft laat zien dat het uit ongeveer 1850 is.
Het gouden zakhorloge is erg mooi, maar met een vrij standaard FHF uurwerk. Ik kan me niet voorstellen dat het meer waard is dan de goudwaarde. Dat is alleen voorbestemd voor de beste merken en dit is er geen één van.
Even geduld, wellicht komen er nog meer aanvullingen van iemand met meer verstand van zakhorloges.

mvg Melvin

Melvin bedankt! Dat is al heel veel meer informatie dan ik had na een dag zoeken. Er bestaat ook nog een schilderij van de persoon die het gouden horloge destijds heeft aangeschaft/gedragen. Maar dat zal de waarde ook niet beinvloeden ben ik bang :wink:

mvg,

Maurice

Hangt van die persoon af :slight_smile:

Hendrik