Horloges uit Inbraken achterhoek gevonden

Kwam op weg naar huis dit bericht tegen:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1214861/Politie-oekt-eigenaren-sieraden.htm

Via de telefoon dus ik houd het kort :slight_smile:

Fout 404:

De door u opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.

Ik denk deze:

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1214861/Politie-zoekt-eigenaren-sieraden.htm

Inderdaad, vreemd dat de link vanuit de startpost het niet doet. Heb hem vanuit de browser op de telefoon gekopieerd. Hoop dat de gevonden stukken bij de juiste personen terecht komen.

Op opsporing verzocht zag ik ook een tijdje terug een Rolex Submariner langskomen.

En dan hoorde ik op de radio dat iemand mogelijk (?) voor doodslag veroordeeld wordt, omdat ie een inbreker te grazen heeft genomen. OK, gast ligt wel in coma, maar wat moest ie in je huis? Van mij zou ie ook flink op z’n donder krijgen.

marnix.moed Schreef:

En dan hoorde ik op de radio dat iemand mogelijk
(?) voor doodslag veroordeeld wordt, omdat ie een
inbreker te grazen heeft genomen. OK, gast ligt
wel in coma, maar wat moest ie in je huis? Van mij
zou ie ook flink op z’n donder krijgen.

ik zie 't zo:
hard rijden:
overheidsmaatregel=bekeuring…in 't ergste geval rij je je dood.

inbreken:
overheidsmaatregel=bajes…in 't ergste geval tref je de verkeerde man en lig je in 't ziekenhuis.

eigen schuld en geen medelijden, zou 't zelfde doen.

overigens weleens een inbreker bij onze achterdeur deur gezien, had ik m’n pistool nog (met vergunning, .45) dan had ik die gepakt en was ie zwaar de l*l, toen maar een groot mes gepakt…had ik 'm nog getroffen was ie alsnog de sjaak.

zie 't maar als bedrijfsrisico voor die jongens.

Popma Schreef:

marnix.moed Schreef:

En dan hoorde ik op de radio dat iemand
mogelijk
(?) voor doodslag veroordeeld wordt, omdat ie
een
inbreker te grazen heeft genomen. OK, gast ligt
wel in coma, maar wat moest ie in je huis? Van
mij

ik zie 't zo:
hard rijden:
overheidsmaatregel=bekeuring…in 't ergste geval
rij je je dood.

inbreken:
overheidsmaatregel=bajes…in 't ergste geval tref
je de verkeerde man en lig je in 't ziekenhuis.

eigen schuld en geen medelijden, zou 't zelfde
doen.

overigens weleens een inbreker bij onze achterdeur
deur gezien, had ik m’n pistool nog (met
vergunning, .45) dan had ik die gepakt en was ie
zwaar de l*l, toen maar een groot mes gepakt…had
ik 'm nog getroffen was ie alsnog de sjaak.

HAHA, nu weet elke inbreker dat hij het niet in Friesland hoeft te proberen (tu)

ik zie 't zo:
hard rijden:
overheidsmaatregel=bekeuring…in 't ergste geval
rij je je dood.

inbreken:
overheidsmaatregel=bajes…in 't ergste geval tref

doen.

overigens weleens een inbreker bij onze achterdeur
vergunning, .45) dan had ik die gepakt en was ie
zwaar de l*l, toen maar een groot mes gepakt…had

Als je veel te hard rijdt kun je jezelf doodrijden, maar de kans is groter dat je een ander dood rijdt. Dan verdien je wat mij betreft ook een nekschot. (Mits het ongeluk veroorzaakt is door het te hard en roekeloos rijden).

Die Sharia voor inbrekers is zo slecht nog niet, als je je rechterhand mist lijkt het me een stuk moeilijker inbreken.

jantje.vlaam Schreef:

ik zie 't zo:
hard rijden:
overheidsmaatregel=bekeuring…in 't ergste
geval
rij je je dood.

inbreken:
overheidsmaatregel=bajes…in 't ergste geval
tref

doen.

overigens weleens een inbreker bij onze
achterdeur
vergunning, .45) dan had ik die gepakt en was
ie
zwaar de l*l, toen maar een groot mes
gepakt…had

zie 't maar als bedrijfsrisico voor die
jongens.

Als je veel te hard rijdt kun je jezelf
doodrijden, maar de kans is groter dat je een
ander dood rijdt. Dan verdien je wat mij betreft
ook een nekschot. (Mits het ongeluk veroorzaakt is
door het te hard en roekeloos rijden).

Die Sharia voor inbrekers is zo slecht nog niet,
als je je rechterhand mist lijkt het me een stuk
moeilijker inbreken.

Rotfl! :D. En als je het een tweede keer probeert, kan je je zelfs niet meer achter je oor krabben :D. :smiley: :smiley:

Marc-B1 Schreef:

jantje.vlaam Schreef:

ik zie 't zo:
hard rijden:
geval
rij je je dood.

inbreken:
tref
je de verkeerde man en lig je in 't
ziekenhuis.

eigen schuld en geen medelijden, zou 't
zelfde

doen.

achterdeur
ie
gepakt…had

jongens.

Als je veel te hard rijdt kun je jezelf
doodrijden, maar de kans is groter dat je een
ander dood rijdt. Dan verdien je wat mij
betreft
ook een nekschot. (Mits het ongeluk veroorzaakt
is
door het te hard en roekeloos rijden).

Die Sharia voor inbrekers is zo slecht nog
niet,
als je je rechterhand mist lijkt het me een
stuk
moeilijker inbreken.

Rotfl! :D. En als je het een tweede keer probeert,
kan je je zelfs niet meer achter je oor krabben
:D. :smiley: :smiley:

Die Sharia voor inbrekers is zo slecht nog
niet,
als je je rechterhand mist lijkt het me een
stuk
moeilijker inbreken.

Die is hard! >X

We hebben het er een poosje geleden nog over gehad op het forum. Van de nieuwe regering mocht er weer steviger worden opgetreden tegen inbrekers etc. We kwamen toen al tot de conclusie: 'wacht maar tot iemand iets doet, gaat ā€˜ie mooi nat’. Uiteindelijk blijkt dit dus ook.

En omdat Mark Rutte vaste bezoeker is van ons forum: Mark, mijn oma zit ook nog steeds 24 uur in dezelfde luier!

Edit: krijg net een reactie via PB van Mark: of we voor vragen over beide punten even Geert willen mailen.

LOL…maar helaas wel waar. Wat akkefietjes gehad hier maar politie en gemeente zeggen gewoon…" moet eerst 3x gebeuren" tja, dan vraag je er eigenlijk om dat burgers het recht in eigen hand nemen…

Tja een inbreker voorzichtig in bedwang houden zonder hem aan te raken en wachten tot de politie er is (als ze al komen) en hopen dat hij niet uit zichzelf gaat bewegen. Dat is natuurlijk het beste, maar uit voorzorg zorgen dat hij geen geweld gebruikt of kan gaan gebruiken daar voelen je vrouw en kinderen zich toch veiliger bij denk ik zo… Oftewel zolang hij nog in staat in staat is geweld tegen jou en je huisgenoten te gebruiken en hij niet wegrent staat in mijn ogen alles vrij om er voor te zorgen dat je het zelf gaat overleven.
Ik ken helaas een erg vervelend verhaal van een collega die midden in de nacht mee mocht helpen een tv van de muur af te komen schroeven aangezien het de jonge jongens zelf niet lukte… ze stonden met zijn eigen keukenmes naast zijn bed. Na een knap staaltje zelfverdediging bij een handgemeen heeft hij nog een hele lange tijd last gehad van het justitieel apparaat terwijl de jongetjes alleen een papieren berisping hebben gehad en geen dag hebben gezeten. Door alle stress die hier uit volgde zijn ze zelfs geĆ«migreerd. Maar goed dit gaat meer naar een off topic verhaal.

Norton Schreef:

Popma Schreef:

marnix.moed Schreef:

En dan hoorde ik op de radio dat iemand
mogelijk
(?) voor doodslag veroordeeld wordt, omdat ie
een
inbreker te grazen heeft genomen. OK, gast
ligt

wel in coma, maar wat moest ie in je huis?
Van
mij

ik zie 't zo:
hard rijden:
geval
rij je je dood.

inbreken:
tref

doen.

achterdeur
ie
gepakt…had

jongens.

HAHA, nu weet elke inbreker dat hij het niet in
Friesland hoeft te proberen (tu)

bij mij hoeven ze niks te flikken…inbreken niet, overvalletje in de winkel niet…
al zal ik zelf de bajes in moeten omdat ik zo’n crimi het licht (definitief) uit z’n ogen sla, so be it.
wie de gok alsnog wil nemen, ik zie hem/haar graag tegemoet…wil dan geen commentaar achteraf :smiley:

Ik heb naast en onder mijn bed ook het een en ander liggen.
Niet zo zeer om mijn horloges maar meer omdat IK er voor gewerkt heb en een ander niet in mijn huis hoeft te komen / of het te proberen. Mijn dochters en vrouw slapen hier ook.
Pas nog een leuke alu honkbalknuppel aangeschaft. (klinkt zo leuk als je wat raakt :slight_smile: ) en het scheelt mij niets wat de gevolgen zijn, al wordt de regering en het recht systeem wel steeds soepeler. En stoer praten kan ik altijd maar je weet toch niet wat je in zo geval doet. Ik hoop het dan ook nooit mee te hoeven maken.

een honkbalknuppel is wat lastig, als je die sport niet beoefend dan heb je dat ding dus aangeschaft voor bescherming…en laat justitie je dat nou ook aanrekenen (als je 'm gebruikt Ć©n gepakt wordt)

ik heb de ā€œmazzelā€ dat ik met een agente samenwoon en er wel e.e.a. in huis is…zakelijk gezien heb ik niets liggen wat expres is aangekocht voor bescherming…wĆ©l liggen er goeie dikke, grote Ć©n handzame stukken lijsthout voor het oprapen (ook met de mooie 45 graden hoek er alvast in :wink: ) en meer van dat soort zaken en zal niet twijfelen om e.e.a. te gebruiken.

dus als je iets gebruikt: zorg dat het ā€œhuis/tuin en keukenmiddelenā€ zijn (of zoals bij mij op de zaak gebruikte messen, hamers, stukken hout enz., materialen die standaard aanwezig zijn) en niet expres aangeschafte materialen, bewust bedoeld voor ā€œdatā€ doel.

persoonlijk zal ik alles inzetten wat me voor handen komt, zoals gezegd: had ikm’n .45 nog, dan zou ik 'm in dat soort situaties ook gebruiken.

@ tijmen2: Overheid en rechtssysteem worden helemaal niet soepeler… Het werd als iets nieuws gebracht omdat het scoort en met het oog op de verkiezingen, maar het is niets meer/minder dan wat altijd al mocht. Als het eenmaal gebeurd, doe het dan goed, je trekt zelf toch aan het kortste eind.

@TeunKwiebus:

op bepaalde vlakken worden ze wel wat soepeler.
ik kreeg eergister weer zo’n nepfactuur Ć  295,xx euro, zou je dit betalen en later een zaak van maken: vroeger (tot een jaar geleden) was je kansloos, nu zijn weer rechters ervan op de hoogte dat 't oplichters zijn en misbruik maken op diverse punten.
Hier word steeds meer rekening mee gehouden en gaat de ondernemer alsnog vrijuit en word de oplichter gepakt.

wat betreft iemand 't ziekenhuis in slaan, ik denk dat je daar niet mee wegkomt, hoe soepel en begripvol zo’n rechter ook is!

Ik waardeer het dat je ons verlicht met de ins en outs op het gebied van inbraakpreventie, maar betreffende het deel over de honkbalknuppel; als je er een bal en een handschoen bij aanschaft kan je met toch gewoon uitleggen als aangeschaft om met je kinderen in de achtertuin een balletje over te slaan?

Dan nog weerhoud het mij er niet van om mijn kinderen en spullen te verdedigen:)