Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Is dat zo’n fijne sluiting dan? Ik vind de sluiting van m’n Octopus nogal groot…

Deze vallen mee qua lengte hoor. Ze zijn alleen niet fijn afgewerkt. Scherpe randjes. Maargoed die schuur is altijd wat fijner. Verder dik tevreden hoor.

Ziet er goed uit zo :+1:t4::+1:t4:

1 like

Thanks! Had al eerder een jubilee hiervoor! Maar die ratelde belachelijk en zat geen taper in :rofl: deze is 10x beter.

1 like

Besloten om voor de groene variant in 36mm te gaan….heb momenteel grotendeels van de collectie alles in 40mm liggen en nog nooit iets in het groen gehad…

Dus deze is incoming nu

11 likes

Taper is voor mij ook erg belangrijk, heb ook horloges gehad met een stalen band van 22mm zonder taper​:confounded::confounded::confounded:hoe had ik die toentertijd toch kunnen dragen :weary:

Zo kwam ik vandaag mijn oude Fossil tegen :rofl: 1 blok staal. Dat ik zo 15-20 jaar geleden rondliep vraag je je dan af.

2 likes

Hahaha, ik ken het gevoel…
Het was gewoon “in” toen in die tijd (en we wisten niet beter), laten we het daar verder bij houden :joy::joy:

1 like

Hahah 22mm zonder taper. Bleh… maargoed dat kun je ook niet echt weten he destijds :slight_smile:

1 like

14 likes

Iemand die deze heeft toevallig? (Blauw -zalm- zwart)

5 likes

Genieten :sunglasses:

16 likes

Helaas…besteld in blauw, weken blijven liggen bij PostNL Inklaringen, om de een of andere reden retour gestuurd (nooit een verzoek gekregen tot betaling invoerrechten), gerestitueerd door Ali, daarna belangstelling verloren (en Seiko SRPL07J1 ervoor in de plaats gekocht).

1 like

Zie mooie reviews erover, oké specs en al.
Zelfs die van @Raymoi5 gaan als broodjes over de toonbank.
Alleen jammer dat ze van die onnozele namen erbij verzinnen…. Octopus kraken?? (Waar halen ze het vandaan? Of hoe kom je erop?)
Maar het lijken degelijke kwaliteits klokjes te zijn.

Maar die Seiko is natuurlijk ook niet verkeerd :+1:t4:

2 likes

Als een ali horloge zijn naam en logo op de wijzerplaat heeft, hoor je mij niet klagen al staat er “carrot design” op. Die logo loze namen zien er ook niet uit. Ben al blij dat er automatic onder sugess staat. In ieder geval net wat drukker dsn 1 naam alleen

1 like

Zal ook mijn eerste keuze niet wezen als ik een naam moest uitkiezen, maar ok.
Je hebt een hoop van die kraken, ik had er laatst een rum van :

Niet mijn smaak trouwens, van die kruidige meuk, moet je van houden.

Maar goed, tis ook persoonlijk he. Ik moet er niet aan denken om met een Credor :confounded: te lopen. Dat klinkt toch voor geen meter : een credor. Auw! Wat is er? Last van mijn credor. Klinkt ook als een onderdeel van iets : mevrouw, u moet zsm uw credor laten vervangen, de spoelassen zijn versleten.
Of een Festina.
Mag ik 2 Festina`s? Doe die aardbeien maar.

Heimdallr dan. Moet je daar nou mee.
Glycine : een of ander exploderend goedje, of iets zoets. ‘Even wat glycine toevoegen aan je taart’.

Nee, dan klinkt Addisdive, San Martin of Sugess toch een stuk beter.

7 likes

image

3 likes

:rofl:

Denk dat ieder wel iets anders heeft met die Chinese horlogemerknamen inderdaad.

Ik ken een Addie en een Martin dus die gaan er nooit komen haha.

Heimdallr beetje WW2 vibes.

Vandaar voor Pagani en Watchdives gegaan :sweat_smile:

2 likes

Most easiest name ever. Veiliger en simpeler kan niet :smile:
Nah ja, DiveWatch zou ook nog kunnen. Of deze : Under Water :joy:

2 likes

Net binnen @Michaelrens

Goed formaat

7 likes