Ziet er goed uit ja, draagt ook fantastisch dat model.
Veel draag plezier
Vandaag mijn Red Star tongji om, op een bonklip bandje. Bandje per abuis gekocht via AliExpress, niet goed naar foto gekeken. Blijkt erg prettig te dragen! En staat leuk op oudere horloges, bijv. jaren zeventig Seiko chrono waar ik geen passend bandje bij heb.
En hoe bevalt de BB54 hommage? Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken.
Voelt en lijkt groter dan 37mm, was hier boven al ergens aangegeven volgens mij. Eerder 39mm.
Maar ben nu nog meer overtuigd om ooit een BB54 te halen dus wat dat betreft wel gevaarlijk
En eigenlijk is dit de BB58 qua uitvoering, kleur etc. en nu eigenlijk ook qua maat ipv de 37mm BB54.
Maar leuk om even te proberen.
Ah ja dat is jammer (voor mij dan). Ik heb smalle polsen en gehoopt dat hij als 37mm zou dragen.
Nee haha. Twijfel of ik toch niet wil gaan voor de Rolex Explorer.
Maar goed… Ik twijfel over zoveel horloges haha
Zoveel moois, beperkt budget
Ik moet het eens nameten. Wissel nu wel regelmatig af tussen de Omega Pre Bond (36mm) en de Grand Seiko sbgx261 (37mm) dus het kan een gevoelsdingetje zijn.
Oja ziet er goed uit! Bedankt voor de foto.
De foto van @Watchlover7 is beter inderdaad. Hier ook 17-17,5cm pols dus dat moet goed zijn. Ik ga er dit weekend nog een rustig voor zitten.
Ik las online dat de lume van de gilt versie feller is dan de gewone versie. Ik kan ieder geval bevestigen dat deze FEL is
Ga er nu niet de andere versie voor kopen maar geef het even mee.
Ik heb de San Martin homage. Ik heb een pols van 19cm, draagt echt perfect. Voelt heel vintage aan daardoor (wat natuurlijk het succes is van de bb54 en 58).
Na het dragen van dit horloge is de bb54 ook meteen op mijn grail plaats gekomen. Ik hoop er ooit één te hebben.
Ik maak wat foto’s om de pasvorm te benadrukken:
De lug to lug is naar mijn gevoel veel bepalen der voor de pasvorm rond de pols. Die tapert echt heel mooi, wat ook kleinere polsen complementeert. De diameter is natuurlijk niet onbelangrijk, maar het is echt geen heel groot horloge. Door de slanke ontwerp voelt het echter niet uit verhouding.
Had je ook kunnen voorkomen door het gebruik van een condoom
Ik heb hem ook en heb 16,5 cm polsen.
Hij draagt echt fijner dan de bijv. Watchdives/SM 38mm automaat BB58 hommage.
Doordat hij platter is voelt het allemaal wat kleiner en fijner.
Dus imho draagt hij wel als een 37mm maar oogt misschien iets groter door het zwart op zwart van bezel en dial.
Snap je het nog ?
Eens
De watchdives bb54 heeft toch precies dezelfde maat als het origineel van Tudor?