Laatst deze gekocht. Het is een originele seagull en geen cloon van een andere leverancier. Daar ben ik wel blij mee.
@Janes Is en blijft een bijzonder mooi horloge dit, jammer dat de mijne helaas verkocht is……
Goede keus in ieder geval
Die watch dives 37mm quartz blijf toch wel een toppertje hoor:
Lekker plat ook. Veel horloge voor het geld.
Just One More Watch heeft een interessante YT video gemaakt over wat nou echt en wat nou nep is bij de de Seagull 1963.
En inderdaad het is heel lastig vast te stellen wat nou nep is en wat niet.
Dit specifieke ontwerp is eigenlijk nooit een “echt” Seagull ontwerp geweest. De originele voor het leger ontworpen chronograaf is een totaal ander ontwerp en de moderne “1963” heruitgave is voor zover we weten ontwikkeld door het initiatief van Thomas Leung die werkzaam was in de Tsinlien-Seagull fabriek en het originele voor de luchtmacht ontwikkelde model zag op de pols van een vertegenwoordiger van Tianjin Seagull. Na enkele succesvolle gelimiteerde runs van een losjes hierop gebaseerd model (met medeweten van Seagull) geproduceerd door Tsinlien Seagull, zag Thomas er wel brood in en heeft hij een nieuw bedrijf opgericht (Red Star watches / Time King) en de 1963 reeks in massaproductie genomen. Dit overigens met aankoop van onderdelen en binnenwerken van Tsinlien Seagull. Seagull (Tianjin) is pas later begonnen met de productie van eigen versies hiervan nadat de vraag sterk genoeg toenam. De Seagull heruitgaves van het originele ontwerp zijn trouwens ook erg mooi maar eveneens erg prijzig.
Neemt niet weg dat na het succes van dit ontwerp er anderen die niets met “Red Star”, “Tsinlien-Seagull” of “Seagull” zelf ook op de kar gesprongen zijn en er best wel wat verschillende bronnen zijn van erg gelijkwaardige horloges…
Ken ik. Had dat al meerdere keren bekeken.
Zo gezocht op een wijzerplaat met twee regel tekst en op die manier tot mijn aankoop gekomen.
Volgens Ali zit hier een Ronda GMT in. Wat het al helemaal een goede deal maakt.
De maat is voor mij echt perfect overigens, zowel diameter als L2L.
Horloge van Ali (via forum overgenomen) en nieuwe leren band ook van Ali (Maikes official store). Dacht dat strap donker bruin zou zijn, heeft echter een rode gloed maar misstaat niet op deze semi-klassieke Merkur moonphase
Deftig horloge!
Nog even geduld ……
Hij is al onderweg begrijp ik
Nee nog niet, maar zal niet zo heel lang meer gaan duren…
Ik had dit horloge voor de zomervakantie al besteld. Uiteindelijk gedoe omdat het horloge later binnen kwam dan gegarandeerd, ik al weg was blahblahblah.
Gelukkig blijf ik niet lang “boos” en onlangs toch weer op bestellen druk. Gelukkig maar! Wat een fijn horloge zo op het eerste gezicht! Blij mee.
Proficiat! Ik heb dezelfde kleurstelling gekocht in een Proxima, die is net wat kleiner en platter, maar de kleuren zijn lekker fris idd.