Ik heb deze onderweg. Al een paar keer naar gekeken maar het nieuwe logo op deze versie gaf de doorslag. 20 ipv 19 mm bandaanzet is erg prettig en de witte, niet vintage-lume vind ik ook een pluspunt.
Bij mij is er ook ééntje onderweg, ik kijk er naar uit.
Moeilijk te vinden als ik eerlijk ben, die van jou ziet er prima uit.
Heb op mijn horloge een glidelock systeem, maar eigenlijk niet bruikbaar met de huidige lengte.
Link minder is glidelock op maximale opening en net gepast, dus geen speling meer bij uitzetten pols.
Link extra is glidelock op minimale opening en net te groot.
Dus de half link zou perfect moeten zijn.
Het is ‘gewoon’ 316L staal wat mat grijs gemaakt wordt door het te zandstralen. Volgens mij gebruiken ze twee verschillende ‘compounds’ voor het stralen om ofwel een half matte of een volledig matte afwerking te krijgen. Watchdives noemt dit ‘silver’ of ‘titanium’ sandblasting.
De versie die ik heb besteld (matte afwerking, matte bezel insert en saffierglas) kost €139 incl. verzending, met ca. €35 aan btw en inklaringskosten. De standaardversie met mineraalglas is goedkoper, vanaf €102 incl. verzendkosten. Watchdives heeft ook een AliExpress-winkel waar de prijzen wat hoger zijn, maar incl. btw uiteindelijk voordeliger.
Deze kwam op mijn pad. Vind het oude Cronos logo mooier dan de nieuwe. Neemt niet weg dat de octopus ook nog een keer komt. Kan ik ook mooi vergelijken (is als het goed is nog een stukje dunner).
Tja, solide… Door gebrek aan gewicht voelt het wat flimsy. Maar wat kan je verwachten voor 9 euro. Daarentegen draagt het heerlijk door datzelfde lage gewicht. De kast is overigens geen rvs maar een verchroomd goedkoper metaal en het glas gewoon mineraal. Voor mij is het puur even de geringe kastmaat ervaren i.c.m. de tank kast vorm. Met dat in gedachte is het een prima aanschaf
Klopt, voor zo’n bedrag kan je niet veel verwachten natuurlijk. Vaak is het brass in een chrome coating inderdaad. Maar voor deze prijs zou ik zelfs durven gokken dat het gewoon verf is. Zolang het maar loodvrij is zeker.
Prima om eens te passen, zal allicht identieke dimensies hebben dan zijn homagerende Cartier.